شناسایی 2511 اثر تاریخی در کردستان/1020 اثر به ثبت رسید

سرویس کردستان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: در حال حاضر 2 هزار و 511 اثر تاریخی در سطح استان شناسایی شده است.

به گزارش کُرد پرس، یعقوب گویلیان با اشاره به اینکه مجموع آثار شناسایی شده در کردستان تا سال 92 حدود 900 مورد بود، اظهار کرد: این تعداد در حال حاضر به 2 هزار و 511 اثر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طبیعت بکر و کوهستانی بودن این استان می تواند کردستان را به قطب گردشگری در کشور تبدیل کند، افزود: در حال حاضر یک‌هزار و 20 مورد اثر تاریخی اعم از منقول، غیرمنقول، طبیعی و ناملموس در کردستان به ثبت نهایی رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ادامه داد: استان کردستان دارای 3 ظرفیت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که پتانسیل وسیعی برای توسعه استان به شمار می‌رود.

گویلیان با اشاره به اینکه در حال حاضر 5 موزه فعال در استان وجود دارد، یادآور شد: تا سال 92 تنها 25 مرکز اقامتی در کردستان فعالیت داشت که اکنون این تعداد به 82 مرکز شامل هتل، مهمانپذیر، هتل آپارتمان و بومگردی ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای کردستان در توسعه اقامتگاه‌های بومگردی، بیان کرد: کردستان به عنوان یک منطقه اکوتوریسم دارای 23 واحد بومگردی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به ثبت 8 مهر اصالت یونسکو در کردستان، گفت: در حال حاضر بیش از 3 هزار نفر در کردستان در حوزه میراث فرهنگی فعالیت دارند.

کد خبر 16587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha