جشنواره بین‌المللی تکنوازی «ئاویه ر» در سنندج برگزار می‌شود

سرویس کردستان - رئیس فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج گفت: نخستین دوره جشنواره بین‌المللی تکنوازی «ئاویه‌ر» تحت عنوان ساز نرمه نای از جمله دودوک و بالابان در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش کُرد پرس، سرکوت نجفی اظهار کرد: استان کردستان و شهر سنندج همواره خاستگاه هنرمندان بزرگی در عرصه موسیقی بوده و تعداد زیادی از هنرمندان این عرصه از هنرمندان شناخته شده در عرصه کشوری و جهانی هستند.

وی افزود: در همین راستا و با هدف انتقال تجارب و دانش موسیقایی ملل مختلف با همدیگر و معرفی هر چه بیشتر هنرمندان و نوازندگان موسیقی کُردی در سطح ملی و بین اللملی برگزاری جشنواره بین المللی تکنواز در دستور کار قرار گرفت.

رئیس فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی تکنوازی «ئاویه ر»، ادامه داد: هر دوره از جشنواره به یک ساز تخصصی اختصاص داشته و نخستین دوره برگزاری این جشنواره تحت عنوان ساز نرمه نای (دودوک، بالابان و ...) برگزار می شود.

نجفی از دیگر اهداف این فستیوال به تقویت روابط فرهنگی و گفتگوی فرهنگی بین ملت ها و فرهنگ ها و شناساندن هرچه بیشتر موسیقی اصیل کوردی به جهانیان اشاره کرد و یادآور شد: در این جشنواره همه نوازندگان سراسر جهان می توانند شرکت کنند و به اجرای ساز تخصصی خود بپردازند و طی فراخوانی از همه نوازندگان ایران و جهان و شهرهای خلاق شبکه دعوت شده تا در این جشنواره حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: علاقمندان به شرکت در اولین فصل جشنواره «ئاویه‌ر» با محوریت ساز نرمه نای تا ۳۱ شهریور سال جاری فرصت دارند تا نمونه آثار خود را از طریق آدرس ایمیل creative.city.sanandaj@gmail.comبه دبیرخانه شهرخلاق سنندج ارسال کنند.

رئیس فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج گفت: آثار ارسال شده تا ۳۰ مهر سال جاری مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت و مراسم اختتامیه نیز هشتم آبان مصادف با ۳۰ اکتبر، سالگرد الحاق سنندج به شبکه شهرهای خلاق یونسکو برگزار می شود.

کد خبر 16580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha