هشدار آمریکا به شهروندان خود نسبت به سفر به عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزارت خارجه آمریکا به اتباع خود نسبت به سفر به عراق هشدار داد و تاکید کرد که همه منافع غربی در سراسر این کشور در معرض تهدید قرار دارند.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا صبح امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای به شهروندان این کشور نسبت به سفر به عراق هشدار داد و دلیل آن را نیز خطر تروریسم، عملیات ربایش و درگیری مسلحانه برشمرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود همچنین تاکید کرد که همه منافع غربی در سراسر عراق در معرض تهدید قرار دارند.

این در حالی است که سفارت آمریکا در بغداد نیز روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که به دلیل حمله اخیر به مجتمع سفارتخانه در منطقه سبز، همه فعالیت های کنسولی خود را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است.

سفارت آمریکا در بغداد در این بیانیه ضمن اعلام لغو همه قرار ملاقات های خود، از شهروندان این کشور نیز درخواست کرده بود که به ساختمان سفارتخانه نزدیک نشوند.

یادآور می شود که سه شنبه هفته جاری منطقه سبز بغداد شاهد برگزاری مراسم تشییع جنازه قربانیان حمله اخیر آمریکا به پایگاه های حشد الشعبی بود و به دنبال آن نیز گروهی از شرکت کنندگان در مراسم، ضمن تحصن دو روزه در برابر ساختمان سفارت این کشور، بخشی از حصار بیرونی سفارتخانه را به آتش کشیدند و وارد محوطه آن شدند در حالی تیراندازی و پرتاب گاز اشک آور از سوی نیروهای مسئول حفاظت از سفارت نیز منجر به جراحت ده ها نیروی حشد و شهروند غیر نظامی شرکت کننده در مراسم شد.

این در حالی است که پایگاه های تیپ های 45 و 46 حشد الشعبی در شهرستان قائم در استان الانبار در غرب عراق و در نزدیکی مرز مشترک با سوریه، شامگاه یک شنبه هفته جاری هدف حمله هوایی جنگنده های آمریکا قرار گرفتند و بر اساس آمار رسمی این سازمان نیز، در نتیجه این حمله دست کم 27 نیروی حشدالشعبی جان خود را از دست دادند و 51 نیروی دیگر زخمی شدند.

کد خبر 160877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha