تاکید وزارت خارجه عراق بر پایبندی به حفظ حرمت هیئت‌های دیپلماتیک

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزارت خارجه عراق بر پایبندی این کشور به حفظ حرمت هیئت های دیپلماتیک کشورهای دیگر در چارچوب کنوانسیون بین المللی روابط دیپلماتیک تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، وزارت امور خارجه عراق شامگاه سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تجمع شهروندان این کشور در برابر دروازه سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد در اعتراض به کشته و زخمی شدن ده ها نیروی حشد الشعبی در نتیجه بمباران پایگاه های این سازمان در شهرستان مرزی قائم در استان الانبار در غرب عراق را از نزدیک دنبال می کند.

وزارت خارجه عراق در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که هیئت های دیپلماتیک فعال در خاک این کشور بسیار مورد احترام و تقدیر هستند و نباید امنیت آنها را در معرض خطر قرار داد، خاطر نشان ساخت که به حفظ حرمت هیئت های مذکور مطابق با کنوانسیون بین المللی وین درباره روابط دیپلماتیک پایبند است.

در پایان این بیانیه نیز درخواست عادل عبدالمهدی، نخست وزیر دولت اداره امور و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از همگان برای ترک فوری محوطه و اطراف سفارتخانه آمریکا و دوری از هیئت های دیپلماتیک و تاکید وی بر این که هر گونه حمله یا تعرض به سفارت خانه ها و نمایندگی های خارجی، اقدامی است که نیروهای امنیتی به شدت از آن جلوگیری خواهند کرد و قانون نیز آن را با شدیدترین مجازات محکوم خواهد کرد، یادآور شده است.

لازم به ذکر است که پایگاه های تیپ های 45 و 46 حشد الشعبی در شهرستان قائم در نزدیکی مرز مشترک عراق با سوریه، شامگاه یک شنبه هفته جاری هدف حمله هوایی جنگنده های آمریکا قرار است و بر اساس آمار رسمی این سازمان نیز، در نتیجه این حمله دست کم 27 نیروی حشد جان خود را از دست دادند و 51 نیروی دیگر زخمی شدند.

روز سه شنبه نیز منطقه سبز شهر بغداد، پایتخت عراق شاهد برگزاری مراسم تشییع جنازه قربانیان حمله مذکور آمریکا به پایگاه های حشد الشعبی بود و به دنبال آن نیز گروهی از شرکت کنندگان در مراسم، بخشی از حصار بیرونی سفارت آمریکا را به آتش کشیدند و وارد محوطه آن شدند در حالی تیراندازی و پرتاب گاز اشک آور از سوی نیروهای مسئول حفاظت از سفارتخانه نیز باعث شد در مجموع 62 شرکت کننده در مراسم از نیروهای حشد و شهروندان غیر نظامی زخمی شوند.

کد خبر 160808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha