گفت‌وگوی تلفنی پمپئو با برهم صالح و عبدالمهدی درباره حمله به سفارت آمریکا

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با رئیس جمهوری و نخست وزیر مستعفی عراق، تاکید کرده که از شهروندان خود در این کشور محافظت خواهند کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر خارجه کشورش روز سه شنبه دو تماس تلفنی جداگانه با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر دولت اداره امور این کشور برقرار کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، پمپئو در گفت و گوی تلفنی با صالح و عبدالمهدی تاکید کرده که آمریکا از آن دسته از شهروندان خود در عراق که بنا به ادعای وی، برای پشتیبانی از حاکمیت و استقلال این کشور در آن جا حضور دارند، محافظت و دفاع خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود همچنین اعلام کرد که رئیس جمهوری و نخست وزیر مستعفی عراق نیز به نوبه خود خاطر نشان ساختند که با جدیت به مسؤلیت خود در قبال حفاظت و تضمین امنیت شهروندان آمریکایی و دارایی های آنها در این کشور عمل خواهند کرد.

لازم به ذکر است که پایگاه های تیپ های 45 و 46 حشد الشعبی در شهرستان قائم در استان الانبار در غرب عراق و در نزدیکی مرز مشترک با سوریه، شامگاه یک شنبه هفته جاری هدف حمله هوایی جنگنده های آمریکا قرار است و بر اساس آمار رسمی این سازمان نیز، در نتیجه این حمله دست کم 27 نیروی حشد جان خود را از دست دادند و 51 نیروی دیگر زخمی شدند.

روز سه شنبه نیز منطقه سبز شهر بغداد، پایتخت عراق شاهد برگزاری مراسم تشییع جنازه قربانیان حمله مذکور آمریکا به پایگاه های حشد الشعبی بود و به دنبال آن نیز گروهی از شرکت کنندگان در مراسم، بخشی از حصار بیرونی سفارت آمریکا را به آتش کشیدند و وارد محوطه آن شدند در حالی تیراندازی و پرتاب گاز اشک آور از سوی نیروهای مسئول حفاظت از سفارتخانه نیز باعث شد در مجموع 62 شرکت کننده در مراسم از نیروهای حشد و شهروندان غیر نظامی زخمی شوند.

کد خبر 160793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha