درخواست سفارت آمریکا در بغداد از اتباع خود برای دوری از سفارتخانه

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سفارت آمریکا در بغداد از شهروندان این کشور خواست که به ساختمان سفارتخانه نزدیک نشوند و برای شرایط اضطراری آماده باشند.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، سفارت آمریکا در عراق بعد از ظهر امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل ادامه اعتراض شهروندان این کشور در نزدیکی آن، شهروندان آمریکایی باید از مراجعه و نزدیک شدن به ساختمان سفارتخانه خودداری کنند.

سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه خود ضمن درخواست از شهروندان این کشور برای بازنگری در امنیت شخصی و آماده باش خود برای شرایط اضطراری، تاکید کرد که به ارائه اطلاعات جدید به آنها در صورت لزوم ادامه خواهد داد.

این در حالی است که پس از برگزاری مراسم تشییع جنازه قربانیان حمله هوایی اخیر آمریکا به پایگاه های حشد الشعبی در شهرستان مرزی قائم در استان الانبار در غرب عراق، گروهی از شرکت کنندگان در مراسم بخشی از حصار بیرونی سفارت آمریکا را به آتش کشیدند و وارد محوطه سفارتخانه نیز شدند.

در همین حال، جعفر الحسینی، سخنگوی گردان های حزب الله عراق نیز که نیروهای آن هدف حمله اخیر قرار گرفته، تاکید کرد که آنها تا تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد و اخراج سفیر این کشور، در برابر سفارتخانه چادر می زنند و تحصن می کنند با این حال قصد حمله به ساختمان سفارت یا ورود به آن را ندارند.

یادآور می شود که بر اساس آمار رسمی حشد الشعبی، در نتیجه حمله هوایی شامگاه یک شنبه آمریکا به پایگاه های تیپ های 45 و 46 این سازمان در شهرستان قائم در نزدیکی مرز مشترک عراق با سوریه، 27 نیروی حشد جان خود را از دست دادند و 51 نیروی دیگر زخمی نیز شدند.

کد خبر 160767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha