تاکید وزارت دفاع عراق بر پایبندی بغداد به حفاظت از سفارتخانه‌های خارجی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزارت دفاع عراق بر پایبندی دولت این کشور به حفاظت از سفارتخانه ها و هیئت های دیپلماتیک خارجی تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت دفاع این کشور بعد از ظهر امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای، گزارش برخی رسانه های خبری مبنی بر حضور نجاح الشمری، وزیر دفاع عراق در ساختمان سفارت آمریکا در شهر بغداد را تکذیب کرده و خاطر نشان ساخت که وی در محل کار خود در ساختمان وزارتخانه حضور دارد.

وزارت دفاع عراق در ادامه بیانیه خود همچنین تاکید کرد که دولت فدرال پایبند به حفاظت از سفارتخانه ها و هیئت های دیپلماتیک در این کشور است.

این در حالی است که پس از برگزاری مراسم تشییع جنازه قربانیان حمله هوایی اخیر آمریکا به پایگاه های حشد الشعبی در شهرستان مرزی قائم در استان الانبار در غرب عراق، برخی شهروندان شرکت کنندگان در مراسم بخشی از حصار بیرونی سفارت آمریکا در منطقه سبز شهر بغداد را به آتش کشدند و وارد محوطه آن شدند، به دنبال آن نیز برخی رسانه های خبری از حضور الشمری و همچنین یاسین الیاسری، وزیر کشور عراق در سفارتخانه خبر دادند.

یادآور می شود که بر اساس آمار رسمی حشد الشعبی، در نتیجه حمله هوایی شامگاه یک شنبه آمریکا به پایگاه های تیپ های 45 و 46 این سازمان در شهرستان قائم در نزدیکی مرز مشترک عراق با سوریه، 27 نیروی حشد جان خود را از دست دادند و 51 نیروی دیگر زخمی نیز شدند.

کد خبر 160763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha