ایاد علاوی: بیانیه محکومیت کافی نیست/ عراق صحنه تسویه حساب نخواهد بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر اسبق عراق در واکنش به حمله هوایی آمریکا به پایگاه های حشد الشعبی در نزدیکی مرز سوریه، تاکید کرد که بیانیه های محکومیت کفایت نمی کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، ایاد علاوی، رهبر منبر عراقی و نخست وزیر اسبق این کشور امروز (دوشنبه) در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، به حمله شامگاه یک شنبه آمریکا به پایگاه های حشد الشعبی در شهرستان قائم در استان الانبار در نزدیکی مرز مشترک با سوریه که ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت، واکنش نشان داد.

رهبر منبر عراقی در پیام توییتری خود در این باره نوشت: عراق صحنه تسویه حساب نخواهد بود و جوانان آن نیز هیزم جنگ نیابتی نخواهند بود؛ بیانیه های محکومیت، تقبیح و اعتراض کفایت نمی کنند.

علاوی در ادامه این پیام افزود: تنها راه حل برای توقف این تجاوزهای مجرمانه و آن چه ممکن است به دنبال داشته باشد، بالا بردن مصلحت عراق قدرتمند و یکپارچه و تلاش برای بازگرداندن آن به موقعیت خویش و بازپس گیری جایگاه خود به دور از هر گونه جانبداری منطقه ای می باشد.

لازم به ذکر است که بنا بر اعلام جواد کاظم الربیعاوی، رئیس اداره عملیات سازمان حشد الشعبی، فرماندهی این سازمان در منطقه عملیات جزیره و پایگاه های تیپ های 45 و 46 آن در شهرستان مرزی قائم شامگاه یک شنبه هدف حمله هوایی آمریکا قرار گرفتند و در نتیجه آن نیز دست کم 25 نیروی حشد جان خود را از دست دادند و 51 نیروی دیگر زخمی شدند.

کد خبر 160706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha