تکذیب توافق جریان‌های عراقی برای ادامه فعالیت دولت عبدالمهدی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس فراکسیون پارلمانی ائتلاف فتح هر گونه توافق سیاسی برای ادامه فعالیت دولت کنونی عراق را تکذیب کرد.

به گزارش کردپرس، محمد الغبان، رئیس فراکسیون ائتلاف فتح در مجلس نمایندگان عراق امروز (یک شنبه) در گفت و گو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) تاکید کرد که هیچ گونه توافق سیاسی برای ادامه فعالیت دولت عادل عبدالمهدی به عنوان دولت اداره امور کشور صورت نگرفته است.

رئیس فراکسیون پارلمانی ائتلاف فتح به رهبری هادی عامری، در ادامه نیز ضمن تاکید بر این که برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق به آمادگی کمیسیون عالی مستقل انتخابات بستگی دارد، خاطر نشان ساخت که دولت اداره امور کشور تنها تا زمان رای اعتماد به دولت جدید به کار خود ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است که با وجود گذشت نزدیک به یک ماه از استعفای عبدالمهدی از منصب نخست وزیری عراق و پذیرش درخواست استعفا از سوی مجلس نمایندگان، هنوز دولت تحت رهبری وی به عنوان دولت اداره امور کشور به کار خود ادامه می دهد چرا که جریان های سیاسی بر سر نخست وزیر جدید به توافق نرسیده اند و تاکنون فرد دیگری مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال نشده است.

کد خبر 160601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha