بیان دیدگاه‌های عراق و آمریکا درباره تحولات منطقه در دیدار عبدالمهدی و هیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر مستعفی عراق و معاون وزیر خارجه آمریکا با یکدیگر دیدار کرده و به بیان دیدگاه های دو کشور در رابطه با تحولات منطقه پرداختند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع رسانی عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی این کشور شامگاه امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی در شهر بغداد پذیرای دیوید هیل، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، عبدالمهدی و هیل در دیدار خود ضمن بررسی روابط شراکت و همکاری میان عراق و آمریکا، شنیدار دیدگاه های متقابل بغداد و واشنگتن در قبال تحولات اخیر عراق و منطقه بودند.

نخست وزیر مستعفی عراق در این دیدار که با حضور شماری از مقامات از جمله فرید یاسین، سفیر این کشور در واشنگتن و متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد برگزار شد، شراکت راهبردی میان دو کشور و لزوم پشتیبانی از عراق و نهادهای قانونی آن و همچنین احترام به حاکمیت این کشور را مورد تاکید قرار داد.

عبدالمهدی ضمن یادآوری سیاست خود در ایجاد روابط مناسب با همه کشورهای همسایه و دوستان و شرکای بین المللی، بر اهمیت روابط میان عراق و آمریکا و ادامه همکاری آنها در زمینه های مختلف و مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

این در حالی است که معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی عصر امروز نیز در کاخ السلام شهر بغداد با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق دیدار کرد جایی که تقویت روابط میان دو کشور و توسعه چشم اندازهای همکاری و هماهنگی مشترک در راستای منافع متقابل و همچنین آخرین تحولات در سطح منطقه ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

صالح در دیدار با هیل ضمن تاکید بر اهمیت پشتیبانی بین المللی از عراق، خاطر نشان ساخت که راه حل های اوضاع کنونی کشورش باید در پاسخ به تصمیم ملی عراقی و به دور از دخالت های خارجی باشد.

هیل نیز در این دیدار با حضور تولر، پشتیبانی آمریکا از ثبات و امنیت عراق، تحقق خواسته های شهروندان آن برای زندگی در صلح و آزادی و همچنین احترام به حاکمیت این کشور را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 159995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha