عراق با بیش از یک میلیون نیروی امنیتی، به نیروی خارجی نیازی ندارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که کشورش دارای بیش از یک میلیون نیروی امنیتی است و به نیروهای خارجی نیازی ندارد.

به گزارش کردپرس، سرلشکر عبدالکریم خلف، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز یک شنبه در گفت و گو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) ضمن اعلام این که کشورش بیش از یک میلیون نیروی امنیتی در اختیار دارد، خاطر نشان ساخت که به هیچ گونه نیروی خارجی برای پیوستن آنها به صف نیروهای خود نیازی ندارند.

سرلشکر خلف در این باره اظهار داشت: فرماندهی نیروهای مسلح به هیچ کشوری اجازه نمی دهد حتی یک نیروی خود را نیز برای کشتار شهروندان عراقی وارد کشور ما کند و اگر چنین چیزی روی دهد نیز، ما موضع قاطعی در قبال کشور مذکور خواهیم داشت.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق که همان عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی این کشور می باشد، در رابطه با گزارش برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی مبنی بر حمله نیروهای حشد الشعبی به معترضان کشورش نیز تصریح کرد: حشد الشعبی در مبارزه با تروریست های داعش و در راه دفاع از ملت و تمامیت ارضی کشور خون های زیادی داده، بنا بر این در برابر ملت خود نمی ایستد تا آن را سرکوب کند.

سرلشکر خلف در پایان نیز خاطر نشان ساخت که برخی کشورها در تلاش هستند به بهانه حمله حشد الشعبی، چنین چیزی را تبلیغ کنند و آن را با تظاهرات مرتبط سازند با این حال چنین سخنی ارزش آن را ندارد که بدان پاسخ داده شود.

کد خبر 159224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha