ائتلاف خودروی زرهی و سلاح در اختیار پیشمرگها قرار می دهد

سرویس جهان- سخنگوی ائتلاف مبارزه با داعش اعلام کرد این نهاد نظامی بیش از 100 خودروی زرهی و تجهیزات نظامی دیگر در اختیار نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان قرار می دهد.

به گزارش کردپرس، ژنرال مایلز کاگینز، سخنگوی ائتلاف مبارزه با داعش در مصاحبه با مرکز خاورمیانه برای گزارش و تحلیل از ادامه همکاری نظامی ائتلاف مبارزه با داعش با نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان خبر داد.

کاگینز گفت: ائتلاف بیش از 100 خودروی نظامی هاموی و تجهیزات دیگر مانند تجهیزات توپخانه و نیز دستگاه های ارتباطی در اختیار نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق قرار می دهد.

مقام نظامی ائتلاف تاکید کرد علاوه بر حمایت ازنیروهای کرد عراق در زمینه تامین تجهیزات نظامی، مراکزی هم برای آموزش نظامی نیروهای پیشمرگ ایجاد کرده است.

وی ضمن حمایت از ساماندهی نیروهای پیشمرگ و اجرای برنامه های اصلاحی در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان گفت: برنامه اصلاح و سازماندهی در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان از سال 2017 آغاز شده و اصلاحات در 38 مورد صورت می گیرد.

سخنگوی ائتلاف مبارزه با داعش همچنین خواستار افزایش همکاری و هماهنگی میان وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان و وزارت دفاع عراق در جهت مبارزه موثر با داعش شد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 159219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha