شکایت از ترکیه درباره نفت اقلیم کردستان در دادگاههای فرانسه

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سفیر عراق در آنکارا از اقامه دعوای کشورش علیه ترکیه در دادگاههای فرانسه درباره صادرات نفت اقلیم کردستان خبر داد و تأکید کرد در سفر مصطفی کاظمی نخست وزیر این کشور به آنکارا، پرونده های مهمی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش کرد پرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، "حسن الجنابی" در گفتگو با شبکه تلویزیونی دولتی این کشور، گفت: مسائل پیچیده ای بین عراق و ترکیه وجود دارد که باید حل شود. از جمله آنها توقیف پولهای مربوط به صادرات نفت اقلیم کردستان در بانک های ترکیه است.

الجنابی افزود: عراق، درباره صادرات نفت اقلیم کردستان، شکایت های متعددی علیه ترکیه در دادگاههای فرانسه اقامه کرده است و این موضوع، می بایست از سوی کمیسیون مشترک عراق و ترکیه بررسی می شد.

سفیر عراق در آنکارا، افزود: سفر هیأت عالیرتبه عراق به ریاست مصطفی کاظمی به ترکیه، بسیار مهم است و در آن مسائل مهمی از جمله مسائل اقتصادی بررسی خواهد شد.

الجنابی، حجم تبادل تجاری بین دو کشور را نزدیک 16 میلیارد دلار دانست و گفت: احتمالا این حجم به 20 میلیارد دلار افزایش یابد.

سفیر عراق در ترکیه تأکید کرد: صدها شرکت ترکیه ای در عراق در پروژه های بسیار دشوار در حال فعالیت هستند و در سفر هیأت عراقی به آنکارا درباره مسائل متعددی گفتگو خواهد شد.

کد خبر 1485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha