دانمارک به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه نیرو اعزام می کند

سرویس جهان- وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد از تصمیم دولت دانمارک برای اعزام نیرو به سوریه در راستای پذیرفتن مسئولیت در ائتلاف برای مبارزه با داعش استقبال می کند.

به گزارش کردپرس، جانات هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای که در سایت وزارت دفاع این کشور منتشر شده، از تصمیم دولت دانمارک برای اعزام نیرو به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است. اکثر نیروهای آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه مستقر هستند.

وزارت دفاع آمریکا در این بیانیه گفته است دولت دانمارک تصمیم خود را برای اعزام نیرو به سوریه اعلام کرده و دولت آمریکا از این تصمیم استقبال می کند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تصمیم دولت دانمارک را تعهد این کشور به همکاری با کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با داعش و نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها و در راستای تلاش برای جلوگیری از عدم بازگشت داعش توصیف کرده است. هنوز معلوم نیست که دانمارک چه تعداد نیروی نظامی به شمال سوریه اعزام خواهد کرد.

جاناتان هافمن گفته است نیروهای دانمارک بعد از اعزام به شمال سوریه همراه با نیروهای باقی مانده آمریکا در این کشور، برای ایجاد ثبات در شمال سوریه و مبارزه برای شکست دائمی داعش تلاش خواهند کرد.

آمریکا، انگلیس و فرانسه سه کشور عضو ائتلاف مبارزه با داعش هستند که در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه نیرو استقرار کرده اند. آمریکا نزدیک به 2500 نیرو در سوریه مستقر کرده بود اما بعد از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نیروها از سوریه، تنها نیمی از این نیروها در سوریه باقی مانده اند. دونالد ترامپ زمستان گذشته از کشورهای اروپایی خواسته بود حدود 1500 نیرو به شمال سوریه اعزام کنند.

گزارش های غیررسمی حاکی از حضور 400 نیروی نظامی فرانسوی و انگلیسی در سوریه است.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 147085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha