وزیر خارجه عراق و دبیرکل اتحادیه عرب امروز حملات اخیر در منطقه را بررسی می‌کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر خارجه عراق تاکید کرد که با دبیرکل اتحادیه عرب به بررسی راه های کاهش تنش در خلیج فارس و حملات اخیر به برخی کشورهای منطقه می پردازند.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، محمدعلی حکیم، وزیر امور خارجه عراق شامگاه دوشنبه در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که امروز (سه شنبه) در شهر بغداد، پایتخت این کشور از احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب استقبال می کند.

حکیم در پیام توییتری خود ضمن اعلام این که در مقر وزارت خارجه عراق با ابوالغیط دیدار و گفت و گو می کند، تاکید کرد که دو طرف در گفت و گوهای خود به نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب می پردازند که قرار است سه شنبه هفته آینده (10 سپتامبر / 19 شهریور) در مقر اتحادیه در شهر قاهره، پایتخت مصر و به ریاست عراق برگزار شود.

وزیر خارجه عراق همچنین خاطر نشان ساخت که تحولات جهان عرب، راه های کاهش تنش در منطقه خلیج فارس و حملات اخیر به برخی کشورهای منطقه را نیز با دبیرکل اتحادیه عرب مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

این در حالی است که پیشتر روزنامه نیمه رسمی الصباح از منابع آگاه نقل کرده بود که ابوالغیط در پاسخ به دعوت رسمی حکیم، امروز به همراه حسام زکی، معاون و مدیر دفتر دبیرکل اتحادیه عرب راهی بغداد می شود جایی که قرار است به طور جداگانه با برهم صالح، رئیس جمهوری، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و محمد حلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان عراق دیدار کند تا برخی مسائل مهم مربوط به جهان عرب و در راس آنها مسئله فلسطین، محافظت از ثبات جهان عرب به ویژه کشورهای شاهد تنش از قبیل یمن و لیبی و اوضاع اقتصادی و اجتماعی را با آنها مورد بحث و بررسی قرار دهد.

به گفته منابع مذکور که نام آنها فاش نشده، سفر دبیرکل اتحادیه عرب به بغداد در آستانه برگزاری نشست شورای وزیران عرب به ریاست عراق، در راستای پشتیبانی از این کشور در زمینه های مختلف به ویژه جنگ با داعش، همکاری برای جلوگیری از بازگشت تروریسم و کمک به بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود و بازسازی مناطق آزاد شده از دست این گروه تروریستی انجام می شود.

کد خبر 146843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha