هشدار نماینده سابق کرد در مجلس عراق درباره "انقلاب گرسنگان" در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سروه عبدالواحد نماینده سابق مجلس عراق و عضو ارشد جنبش نسل نو درباره انقلاب گرسنگان ونیازمندان در اقلیم کردستان هشدار داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از الفرات نیوز، سروه عبدالواحد گفت: وضعیت اقلیم کردستان، هیچ گونه تأخیری در حقوق کارمندان را نمی پذیرد و حجم نارضایتی مردمی، بسیار بالاست و هر لحظه ممکن است این خشم به صورت انقلاب گرسنگان بروز کند.

سروه عبدالواحد افزود: شانه خالی کردن اتحادیه میهنی کردستان و جنبش تغییر از مسئولیت برخی توافقات با حزب دمکرات کردستان، قضیه را به نفع آنها تغییر نخواهد داد و آنها مسئول همه اتفاقاتی خواهند بود که در اقلیم کردستان در حال روی دادن است.

این نماینده پیشین مجلس عراق تأکید کرد: عمران و آبادانی در اقلیم کردستان فقط برای تفاخر و تظاهر است و دو حزب حاکم بر اقلیم کردستان در مدیریت این منطقه ناکام بوده اند. از این رو نسبت به اقدامات و سیاست های آنها ملاحظاتی داریم و آنها را عامل ویرانی اقلیم کردستان می دانیم. زیرا نوع نگاه آنها به شهروندان کرد، همچنان مانند سال 1991 است.

این عضو ارشد جنبش نسل نو با اشاره به اینکه سلاح خارج از قانون، در اختیار دو حزب بزرگ اقلیم کردستان است تصریح کرد: کمیته تشکیل شده از سوی محمد حلبوسی رئیس پارلمان عراق برای گفتگو میان اربیل و بغداد، نخواهد توانست گره هایی را که 17 سال از به وجود آمدن آنها می گذرد، باز کند.

سروه عبدالواحد درباره نفت اقلیم کردستان گفت: هیچ کدام از احزاب کرد از میزان صادرات روزانه نفت اقلیم و قیمت آن اطلاعی ندارد و اطلاعات مذکور فقط در اختیار دو حزب حاکم است و آنها هستند که نفت اقلیم کردستان را به مدت 50 سال به ترکیه واگذار کرده اند.

این نماینده سابق مجلس عراق با تأکید بر مبالغه دولت اقلیم کردستان درباره تعداد کارمندانش و ادعای وجود بیش از یک میلیون و 370 هزار کارمند در این منطقه گفت: احزاب حاکم بر اقلیم کردستان با 8 مورد اصلاحات پیشنهادی برای اقلیم کردستان، مخالفت کردند.

عضو ارشد جنبش نسل نو درباره ائتلافهای کردها برای انتخابات پارلمانی زودهنگام گفت: قطعا لیست های انتخاباتی معرفی خواهند شد. اما تاکنون درباره وجود ائتلاف هایی در آینده اطمینان ندارم و امیدوارم انتخابات شفاف و سالم و به دور از خرید و فروش آرا و استفاده از زور و اسلحه برگزار شود.

سروه عبدالواحد با اشاره به نگرانی ها در اقلیم کردستان درباره انتخابات آینده گفت: نظارت سازمان ملل و انتخابات به روش بیومتریک و همچنین اعلام نتایج انتخابات به مجرد پایان رأی گیری، سلامت انتخابات را تضمین می کند. در غیر این صورت، انتخابات سالم نخواهد بود.

سروه عبدالواحد در پایان تصریح کرد: دیدگاههای نسل نو با دیدگاههای دو حزب بزرگ اقلیم کردستان، تناسبی ندارد. زیرا آنها به دلیل اختلافات همیشگی شان با بغداد مسئول عدم پرداخت حقوق کارکنان هستند. از این رو، ائتلاف سایر احزاب با این دو حزب، دشوار است و نسل نو، برای دستیابی به رهبری اقلیم کردستان و به دست گرفتن قدرت در آن، تلاش می کند.

کد خبر 1379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha