نخست‌وزیر عراق برای قربانیان حادثه کشتی، 3 روز عزای عمومی اعلام کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر عراق در جریان سفر خود به موصل برای پیگیری حادثه کشته شدن ده ها سرنشین یک کشتی در پی واژگونی آن در رود دجله، در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از موازین نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق شامگاه امروز (پنج شنبه) در بدو ورود به شهر موصل، مرکز استان مرزی نینوا در شمال غرب این کشور برای پیگیری روند تحقیق در رابطه با حادثه واژگونی کشتی در رود دجله، اعلام کرد که شمار قربانیان این حادثه به 85 کشته افزایش یافته است.

عبدالمهدی که پیشتر دستور آغاز تحقیقات فوری در رابطه با حادثه واژگونی کشتی در رود دجله و ارائه گزارش آن به وی ظرف 24 ساعت در راستای اطلاع از جزئیات و برقراری عدالت را صادر کرده بود، ضمن تسلیت به خانواده قربانیان به نمایندگی از همه شهروندان عراق، همچنین تاکید کرد که 55 تن از سرنشینان کشتی از جمله شماری کودک از این حادثه جان سالم به در بردند.

نخست وزیر عراق در مقر فرماندهی عملیات نینوا ضمن تاکید بر این که تنها پس از گذشت چند ساعت از واژگونی کشتی مذکور در موصل، به این شهر رفته تا روند تحقیق در رابطه با حادثه را از نزدیک پیگیری کند، برای ابراز همدردی با خانواده های قربانیان نیز به صورت رسمی در سراسر عراق و سفارتخانه ها و دیگر نمایندگی های دیپلماتیک این کشور در سراسر جهان سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

پیش از این نیز دفتر عبدالمهدی با صدور بیانیه ای تاکید کرده بود که وی با درد و اندوه حادثه واژگونی کشتی در رود دجله را دنبال می کند و دستور داده که نهادهای دولتی تمامی تلاش خود را به کار بگیرند، فرآیند امداد و نجات و جست و جوی افراد ناپدید شده ادامه یابد و برای درمان زخمی های این حادثه نیز کارکنان و مراکز پزشکی و امدادرسانی به حالت آماده باش درآیند.

یادآور می شود که کشتی مذکور هنگام حرکت به سوی جزیره توریستی ام الربیعین در شهر موصل در روز تعطیلی جشن نوروز در سراسر عراق، به دلیل حمل بار بیش از حد در رود دجله واژگون شد و در نتیجه آن نیز ده ها سرنشین کشتی که بیشتر آنها زن و کودک بودند، جان خود را از دست دادند در حالی که شمار دیگری نیز همچنان ناپدید هستند.

کد خبر 107560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha