200 میلیارد تومان به ایجاد اشتغال پایدار روستایی کردستان اختصاص یافت

سرویس کردستان - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: سهم استان از اعتبارات حوزه اشتغال پایدار روستایی در سال جاری 200 میلیارد تومان است که باید برای جذب آن طرح های اشتغالزایی تعریف شود.

به گزارش کرد پرس، خالد جعفری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کردستان اظهار کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی 4 و 6 درصد با هدف ایجاد شغل و کمک به ماندگاری مردم در روستاها باید انجام شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد اعتبارات صرفا در روستاها و در راستای اشتغال آفرینی هزینه شود, افزود: طی 2 سال گذشته بیش از 12 هزار طرح در روستاها بررسی و بیش از 5 هزار طرح موفق به دریافت تسهیلات 350 میلیارد تومانی شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ادامه داد: اگر زمینه برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی فراهم شود شاهد مهاجرت جمعیت روستایی به شهرها نخواهیم بود.

جعفری یادآور شد:‌ تاکنون شاهد ایجاد طرح‌های جاندار و موثری در حوزه اشتغال روستایی نبوده‌ایم که بیشتر به دلیل نبود زیرساخت و عدم فراهم کردن سازوکارهای لازم بوده است.

وی بیان کرد: امروز باید مسئولان متفاوت تر از گذشته به بحث ایجاد اشتغال در روستاها برنامه های سرمایه گذاری و طرح ها را مورد بررسی قرار دهند تا در نهایت عملیاتی شده و منجر به اشتغال پایدار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: در بحث ایجاد اشتغال پایدار باید اطلاعات از مردم منطقه اخذ شود تا بتوان با توجه به ظرفیت های آن منطقه طرح های اشتغالزایی تدوین و احرایی شود تا پایدار باشند.

جعفری اظهار کرد: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم طی چند سال گذشته اعتبارات و تسهیلات حوزه اشتغال پایدار روستایی را در زمینه مناسبی صرف کنیم و طرح های اولویت داری برای اعطای این تسهیلات نداشته ایم.

وی گفت: اطلاعات و ظرفیت های روستاهای کردستان به وسیله سازمان مدیریت و برنامه ریزی و با همکاری دانشگاه کردستان اخذ شده و اگر بتوان این اطلاعات را مورد استفاده قرار داد و بخشی از آن را اجرایی کرد بسیاری از مشکلات اشتغال استان رفع می شود.

1000 هکتار از اراضی پایاب سد گاران آماده بهره برداری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در حوزه اشتغال پایدار روستایی در چند سال گذشته کارهای خوبی انجام شده و عملکرد مناسبی نیز داشته ایم اما انسجام لازم در اجرای طرح های بخش کشاورزی وجود ندارد.

محمدفرید سپری افزود: در حوزه رودخانه های مرزی نیز کار بزرگی انجام شده و تا دو ماه دیگر بیش از یک هزار هکتار زمین پایاب سد گاران مریوان در این زمینه آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش تولید محصولات پر اهمیتی مانند توت فرنگی و انگور که کردستان از استان های سرآمد تولید کشور است, نیز توانسته ایم رقم هایی را وارد کنیم که بیشترین بازدهی را دارند و توانسته ایم طرح های اشتغالزایی بسیاری را در این بخش ایجاد کنیم.

کد خبر 9794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha