روسای قوای سه‌گانه در عراق، سرنوشت 8 وزارتخانه باقی‌مانده دولت جدید را بررسی کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یک منبع مسئول مهم ترین مسئله مورد بررسی در دیدار اخیر روسای قوای سه گانه در عراق را تعیین سرنوشت وزارتخانه های باقی مانده در کابینه جدید دولت این کشور عنوان کرد.

به گزارش کردپرس، روزنامه العربی الجدید چاپ لندن در شماره امروز (یک شنبه) خود جزئیات مسائل مورد بررسی در دیدار اخیر برهم صالح، رئیس جمهوری، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق را از یک منبع مسئول در این کشور نقل کرده است.

منبع مذکور که خواسته نامش فاش نشود، تاکید کرده که عبدالمهدی در این دیدار، دشواری های پیش روی خود برای معرفی نامزدهای تصدی هشت وزارتخانه بدون وزیر کابینه دولت جدید عراق را با صالح و الحلبوسی در میان گذاشته است.

به گفته این منبع مسئول، کشمکش بر سر وزارت کشور مانع اصلی پیش روی اتمام فرآیند تشکیل دولت جدید عراق است و نخست وزیر نیز در این باره برای روسای جمهوری و پارلمان خاطر نشان ساخته که اختلاف بر سر وزاتخانه مذکور عامل بروز بحران عدم تکمیل کابینه می باشد.

این منبع عراقی همچنین اعلام کرد که صالح و الحلبوسی به عبدالمهدی وعده دادند که در رابطه با بحران سیاسی کنونی وارد عمل شده و برای همگرایی جریان های سیاسی مانع از اتمام فرآیند تشکیل دولت جدید نیز میان آنها میانجی گری خواهند کرد در نتیجه احتمال دارد مرحله پیش رو شاهد گشایش در بحران مذکور باشند.

این در حالی است که اختلافات میان جریان های سیاسی عراقی بر سر نامزدهای تصدی برخی وزارتخانه های دولت جدید و در راس آنها کشور و دفاع باعث شد که تنها 14 وزیر پیشنهادی کابینه عبدالمهدی از نمایندگان پارلمان این کشور رای اعتماد بگیرند و تکلیف هشت وزارتخانه باقی مانده همچنان نامشخص باشد.

کد خبر 89754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha