احتمال تقسیم وزارتخانه‌های دولت جدید عراق میان استان‌های مختلف

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یکی از نمایندگان پارلمان عراق از یک مکانیزم پیشنهادی برای تقسیم وزارتخانه های دولت جدید این کشور میان استان های مختلف خبر داد به گونه ای که به هر استان دست کم یک وزارتخانه برسد.

به گزارش کردپرس، حنین القدو، از نمایندگان ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری در پارلمان عراق روز چهارشنبه در گفت و گو با السومریه نیوز اعلام کرد که مکانیزم جدیدی در رابطه با نامزدی افراد برا تصدی وزارتخانه های مختلف دولت جدید این کشور وجود دارد و شاید نامزدی به صورت استانی انجام شود.

به گفته این نماینده پارلمان عراق، مکانیزم مذکور این گونه خواهد بود که هر کدام از استان ها برای وزارتخانه مشخصی نامزد معرفی می کنند و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید دولت این کشور نیز از حق انتخاب وزیر از میان نامزدها برخوردار خواهد بود.

قدو ضمن اعلام این که احتمال دارد تنها به استان های بزرگ بیش از یک وزارتخانه برسد به گونه ای که بغداد سه وزارتخانه و بصره و نینوا نیز هر کدام دو وزارتخانه را در اختیار داشته باشند، تاکید کرد که با این روش، تقسیم وزارتخانه ها میان استان ها می باشد و مسئولیت موفقیت یا ناکامی دولت جدید عراق نیز به جای فراکسیون های سیاسی بر عهده عبدالمهدی خواهد بود.

کد خبر 88361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha