دیدارهای رئیس جدید مجلس عراق در اربیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دیدارهای امروز رئیس مجلس عراق در سفر به اربیل، شامل مقامات عالی‌رتبه حزب دمکرات کردستان در مورد تشکیل دولت جدید عراق بود.

به گزارش کردپرس، امروز شنبه 31 شهریور/22 سپتامبر، محمد الحلبوسی رئیس جدید مجلس عراق، در سفری غیرمترقبه، وارد اربیل مرکز اقلیم کردستان شد.

طبق اخبار منتشر شده در رسانه های اقلیم کردستان و به ویژه رسانه های حزب دمکرات و نیز اطلاعیه دفتر الحلبوسی، وی در این سفر با مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان، نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم و معاون مسعود بارزانی و مسرور بارزانی از اعضای ارشد حزب دمکرات و رئیس شورای امنیت ملی اقلیم کردستان(فرزند مسعود بارزانی) دیدار کرده است.

وی در این دیدارها بر ضرورت رعایت توازن و توافق و شراکت واقعی همه طیف ها و جریان های مختلف عراق در تشکیل دولت جدید و اداره این کشور که به عنوان شروط حزب دمکرات برای شرکت در این دولت اعلام شده است؛ تاکید کرد.

در این دیدارها طرفین ابراز امیدواری کردند که مرحله آتی در عراق و تشکیل دولت جدید، موجب ثبات و امنیت و پیشرفت بوده و مشکلات اربیل و بغداد در چارچوب قانون اساسی و از طریق مجلس جدید حل و فصل شود.

از سوی دیگر نیچروان بارزانی نیز در سفری از پیش اعلام نشده به بغداد با حیدر عبادی نخست وزیر عراق و عمار حکیم رهبر جریان الحکمه عراق، در مورد موضوع تشکیل دولت جدید، دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 86866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha