احداث18 فرودگاه و پایگاه نظامی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه توسط آمریکا

سرویس جهان- دیده بان حقوق بشر سوریه در خبری ادعا کرد که ائتلاف ضدداعش در حال تقویت مواضع خود در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه است و تاکنون 18 پایگاه و فرودگاه نظامی در این مناطق احداث کرده است.

به گزارش کردپرس، سایت دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا که از 4 سال پیش به حمایت از یگان های مدافع خلق یا ypg و سپس نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از نیروهای کرد و عرب پرداخته است اقدام به تحکیم مواضع نظامی، گسترش آن و حتی نصب رادار در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه کرده است.

بر اساس این گزارش که دیده بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع مورد اعتماد خود نقل کرده، ائتلاف به رهبری آمریکا اقدام به احداث 18 پایگاه و فرودگاه نظامی از جمله 6 پایگاه و فرودگاه اصلی در شرق فرات و منطقه منبج کرده است. پایگاهها و فرودگاه های ائتلاف به رهبری آمریکا در مناطق کوبانی، خراب ایشک، منبج، عین عیسی، رقه، طبقا،شدادی، الهول، تل تمر، تب بیدار، رمیلان، العمر و البحره قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش مذکور، برخی از این فرودگاه ها برای فرود و برخاست هواپیماها طراحی شده و برخی نیز در اندازه متوسط و کوچک ساخته شده اند. پایگاه ها و فرودگاه های ائتلاف به شدت و به صورت شبانه روزی از طریق هوا و زمین محافظت می شوند تا از حمله داعش در امان بمانند.

این سازمان ناظر تحولات سوریه که در انگلیس مستقر شده همچنین گفته است کمیته هایی برای توسعه نهادهای مدنی در این مناطق ایجاد شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه ادعا کرده است که از اگوست 2018 تاکنون، بیش از 1450 کامیون حامل تجهیزات وارد مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه شده است. این خودروهای سنگین سلاح، تجهیزات و لوزام لجستیک را به سمت پایگاه های شدادی، کوبانی و تل تمر حمل کرده اند.

سایت دیده بان حقوق بشر سوریه هم مانند رسانه های ترکیه خبر از نصب رادار در مناطق کردنشین سوریه از جمله کوبانی داده و گفته است ائتلاف بعد از نصب رادار نظامی در کوبانی، تجهیزات راداری را برای نصب در دیگر مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به مساحت 53000 کیلومتر مربع به این مناطق منتقل کرده است.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 85828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha