۷۸ بیمار کرونایی در سال 1400 در کردستان جان باخته‌اند

سرویس کردستان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: امسال ۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین میزان مرگ و میر از ۱۷ فروردین به بعد اتفاق افتاده است.

به گزارش کُرد پرس، فرزین رضاعی اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا شانزدهم این ماه، تعداد فوتیهای کرونا در استان ۱۹ نفر بود و چهار روز را هم بدون فوتی داشتیم که این آمار از ۱۷ این ماه شدت گرفت و پنج بیمار مبتلا به کرونا جان خود را در یک روز از دست دادند.

وی افزود: مجموع کل جانباختگان کرونا از اسفند ۹۸ تا اول فروردین ۱۴۰۰ یک هزار و ۹۷ بیمار بود که این تعداد تا ظهر دیروز به یک هزار و ۱۷۵ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تعداد بیماران جدید شناسایی شده در استان در اول فروردین ۶۵ نفر بود که این تعداد در ۳۰ فروردین به ۵۲۷ نفر در یک شبانه روز رسیده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۳۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

رضاعی درباره روند بستری بیماران در مراکز درمانی هم گفت: تعداد بستری‌های استان در اول فروردین ۱۴۳ بیمار بود که این تعداد در حال حاضر به ۶۳۳ نفر افزایش یافته است و ۸۰ بیمار هم در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

وی با اشاره به مطلوب بودن رعایت محدودیت های ویژه کرونا در استان، بیان کرد: وضعیت شهر سنندج همچنان شکننده است و در بیشتر شهرستان های استان، شاهد پر شدن ظرفیت بستری بیمارستان های دوم هستیم.

کد خبر 8250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha