8000 هکتار از اراضی کشاورزی کردستان در خطر  طغیان ملخ ها

سرویس کردستان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه به واسطه حمله ملخ ها سالانه خسارات فراوانی به مزارع و اراضی کشاورزی کشور ایجاد می‌شود، گفت: 8 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان نیز در خطر طغیان ملخ ها قرار دارند.

به گزارش کرد پرس، محمدفرید سپری با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری شرایط ناپایدار جوی، بارش پایین برف و باران و گرمی هوا شرایط سختی برای اراضی کشاورزی به وجود آورده است, اظهار کرد: با توجه به اهمیت کیفیت گندم تولیدی استان مبارزه با علف هرز، مبارزه با آفات و بیماری‌ها به ویژه سن و بحث تغذیه مزارع باید به موقع انجام شود.

وی افزود: در کنار این خطرات نباید از حمله ملخ ها که سالانه خسارات فراوانی در مزارع و اراضی کشاورزی کشور ایجاد می‌کنند نیز غافل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: کانون آفات ملخ در گذشته کم بود اما اکنون مشاهده شده که در کردستان توسعه پیدا کرده و در این راستا باید به موقع اساسی کار کرد.

سپری یادآور شد: در برخی نقاط از اراضی کشاورزی استان تخم ملخ ها تفریخ شده و پوره ها غالبا در سنین دو و سه هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطحی قریب به 5 هزار هکتار آلودگی داریم, بیان کرد: غالبا در سروآباد و مریوان ملخ های شاخک بلند و بدون بال اوارویستا و پلی سارکوس به مزارع کشاورزی حمله کرده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه در شهرستان های بانه، کامیاران و بخشی از سنندج نیز سمپاشی شروع شده است, گفت: تا کنون 850 هکتار مبارزه با ملخ های شاخک بلند در استان کردستان انجام شده است.

سپری اظهار کرد: پیش بینی می شود سطحی در حدود 8 هزار هکتار مبارزه در استان کردستان علیه ملخ های بومی مبارزه صورت گیرد.

کد خبر 7861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha