اتحادیه میهنی و حزب دمکرات تداوم کمک های مالی آمریکا به نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان را با خطر مواجه کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو فراکسیون آینده در مجلس عراق، اتحادیه میهنی و حزب دمکرات را متهم ساخت که با دخالت های خود تداوم کمک های مالی آمریکا به پرداخت حقوق نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان را با خطر مواجه ساخته اند.

به گزارش کردپرس، آمریکا در میانه کمک های ائتلاف جهانی به نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در نبرد با داعش، پروتکلی را با وزارت پیشمرگ اقلیم، برای کمک مالی به این نیروها امضا کرده و حقوق بخشی از نیروهای پیشمرگ را پرداخت کرد.

اما سرکوت شمس الدین نماینده کرد عضو فراکسیون آینده در مجلس عراق، در این مورد اعلام کرد که دخالت های اتحادیه میهنی و حزب دمکرات به عنوان دو حزب اصلی و حاکم اقلیم که بخشی از نیروهای پیشمرگ تحت کنترل آنان قرار دارند، با دخالت های خود تداوم پرداخت این کمک مالی آمریکا را با خطر مواجه ساخته اند.

وی گفت که آمریکا بر اساس یک اصل در کمک های خود، تاکید کرده که این کمک ها چه نظامی و چه مالی در عراق و اقلیم، فقط شامل نیروهای رسمی تحت فرمان وزارت پیشمرگ شده و نباید به نیروهای شبه نظامی و تحت سلطه احزاب تعلق گیرد و با پیگیری های انجام شده درباره دلیل تعویق پرداخت حقوق به نیروهای وزارت پیشمرگ مشخص شده که آمریکا بر ادامه این کمک ها مصر است، اما به دلیل دخالت های دو حزب حاکم پرداخت آن ها با مانع مواجه شده است.

سرکوت شمس الدین اعلام کرده که رهبران ارشد این دو حزب پس از فشارهای آمریکا برای ادغام تمامی نیروهای پیشمرگ در نیروهای وزارت پیشمرگ اقدام به مانع تراشی در این زمینه کرده و اجازه نمی دهند که حقوق پرداختی از سوی آمریکا فقط به نیروهای تحت فرمان وزارت داده شود و به دلیل این دخالت نه تنها مانع در پرداخت حقوق نیروها ایجاد شده، بلکه این خطر وجود دارد، کمک های مالی و نظامی آمریکا به وزارت پیشمرگ و نیروهای تحت فرمان آن به طور کامل قطع شود.

وی این دو حزب را متهم ساخت که برای منافع و بقای خود از سازماندهی نیروهای پیشمرگ به عنوان نیرویی ملی و متحد جلوگیری کرده و تمامی منافع مردم اقلیم را در این زمینه به خطر انداخته و تبدیل به تهدیدی جدی علیه آینده اقلیم شده اند.

کد خبر 6928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha