بررسی نتایج انتخابات و تشکیل دولت آینده عراق در دیدار صدر و عامری

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رهبران دو ائتلاف دارنده بیشترین کرسی در پارلمان آینده عراق تحولات فرآیند سیاسی این کشور و نتایج انتخابات اخیر را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، دفتر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر شامگاه یک شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی به عنوان رهبر ائتلاف سائرون در مقر اقامت خود در شهر بغداد با هادی عامری، دبیرکل سازمان بدر و رهبر ائتلاف فتح دیدار کرده جایی که دو طرف به بررسی تحولات فرآیند سیاسی در عراق و نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این کشور پرداختند.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، رهبر جریان صدر بر ضرورت تسریع در تشکیل یک دولت پدرانه در سریع ترین زمان ممکن برای خدمت رسانی به ملت و بیان خواسته های مشروع آنها تاکید کرده و خاطر نشان ساخته که تصمیم تشکیل دولت باید یک تصمیم ملی باشد و تمامی جریان های پیروز انتخابات که دارای رویکرد ملی هستند نیز در تشکیل دولت آینده مشارکت داشته باشند.

عامری نیز که ائتلاف تحت رهبری وی در انتخابات پارلمانی اخیر عراق با 47 کرسی در رتبه دوم قرار گرفته، در این دیدار کسب رتبه نخست از سوی ائتلاف تحت رهبری صدر با 54 کرسی پارلمان را بار دیگر تبریک گفت.

کد خبر 59608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha