ممانعت ترکیه و شورشیان از ارسال کاروان کمک کردها برای زلزله زدگان سوریه

سرویس جهان- رویترز از ممانعت ترکیه و شورشیان وابسته به این کشور در سوریه، از ارسال کاروان کمکهای سوختی اداره خودگردان کردی به مناطق زلزله زده در شمال غرب سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس، بخش تلویزیونی خبرگزاری رویترز در گزارشی از ارسال کمکهای سوختی از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه به مناطق زلزله زده در شمال غرب سوریه خبر داد. این مناطق تحت کنترل ترکیه و شورشیان سوریه است.

بر اساس گزارش رویترز نیروهای ترکیه و شورشیان مانع از عبور کاروان کمکهای کردهای شدند. مقامات ترکیه و شورشیان علت ممانعت از عبور کاروان را استفاده از برچسب نیروهای سوریه دموکراتیک روی کامیونها عنوان کرده و کردها را به استفاده سیاسی از وضعیت موجود متهم کرده اند.

کردهای سوریه نیز ضمن متهم کردن ترکیه به ایجاد مانع بر سر ارسال کمک مناطق کردنشین سوریه برای مناطق زلزله زده در شمال غرب، به رویترز گفته اند ترکیه وضعیت زلزله زدگان و کمکها را به مسئله ای سیاسی تبدیل کرده است.

بخش تلویزیونی رویترز گزارش داد تعداد زیادی کامیون حامل سوخت ساعتها منتظر صدور مجوز تردد از سوی ترکیه بودند اما از عبور کاروان جلوگیری شد.

جوان ابراهیم، سخنگوی اداره خودگردان کردی در شمال شرق سوریه گفته است اداره خودگردان کردی تلاش میکند از طریق گفتگو با جامعه بین المللی امکان ارسال کمکها به مناطق زلزله زده را فراهم کند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد کشورش تلاش می کند با کمک نهادهای وابسته به این کشور در سوریه و متحدان کرد بزای زلزله زدگان کمک ارسال کند.

کد خبر 42618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha