آمریکا و سازمان ملل متحد  درخصوص  بحرانی تر شدن  اوضاع اقلیم کردستان هشدار داده اند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان از هشدارهای آمریکا و سازمان ملل متحد  درخصوص  بحرانی تر شدن  اوضاع اقلیم کردستان  خبرداد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «العراق الیوم» دیار عقراوی در مصاحبه ای مطبوعاتی با بیان اینکه اختلافات بین دو حزب اصلی کردستانی قدیمی و انباشته شده است و اختلافاتی لحظه ای نیست، تاکید کرد که این اختلافات در حال حاضر بر اوضاع کلی شهروندان اقلیم کردستان تاثیر گذاشته است و این شهروندان اکنون بیشترین آسیب را می بیند.

عقراوی با اشاره به اینکه طرف های منطقه ای و بین المللی بازیگر اصلی در حل اختلافات بین دو حزب بودند و با بازگشت دوباره درگیری ها بر سر مسائل داخلی سیاسی، اقتصادی و امنیتی اکنون توجه جهانیان به سمت میانجیگری بین المللی برای جلوگیری از بحرانی تر شدن اوضاع در اقلیم معطوف شده است ، افزود: هشدارهایی از سوی سازمان ملل متحد ، آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی در خصوص بحرانی تر شدن اوضاع در اقلیم کردستان داده شده است ، لذا دو حزب کردستانی باید از گسترش این بحران جلوگیری کنند .

وی تاکید کرد: تحریم نشست های دولت اقلیم کردستان از سوی اتحادیه میهنی به دلیل نارضایتی از عملکرد دولت اقلیم ، انحصار قدرت و به حاشیه راندن اتحادیه میهنی است و این تحریم ها همچنان تا پایان سال و تا یافتن راه حل هایی مورد رضایت همگان ، ادامه خواهد یافت.

کد خبر 40568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha