واکنش آمریکا و روسیه به حملات ترکیه علیه کردهای سوریه

سرویس جهان- آمریکا خواستار حفاظت از زیرساخت ها و غیرنظامیان در مناطق کردنشین سوریه شده و روسیه هم از ترکیه خواسته است نسبت به کردهای سوریه خویشتن دار باشد.

به گزارش کردپرس، آمریکا و روسیه در واکنش به حملات هوایی گسترده ترکیه علیه اهداف کردها در شمال شرق سوریه، خواستار حفظ وضع موجود و جلوگیری از افزایش تنش شده اند.

صفحه توییتر سفارت آمریکا در سوریه درباره موضع آمریکا نسبت به این حملات نوشت: کاهش کاهش تنش و محافظت از جان غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی هستیم. آمریکا از ذکر کردن نام ترکیه به عنوان عامل حمله خودداری کرده است.

برت مک گورک، هماهنگ کننده امور خاورمیانه و آفریقا در کاخ سفید که از او به عنوان معمار ایجاد ارتباط میان نیروهای کرد سوریه و دولت آمریکا نام برده می شود، نیز در جریان کنفرانس امنیتی منامه گفت که آمریکا، بعد از حملات هوایی ترکیه علیه کردهای سوریه، می خواهد اطمینان یابد هیچ چیزی وضعیت دشوار در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در شمال شرق این کشور را بی ثبات نمی کند.

او در ادامه گفته است ما می خواهیم در این منطقه ثبات را حفظ کنیم و مطمئنا ما خواهان حفظ امنیت در مرز این منطقه با سوریه هستیم.

روسیه نیز در واکنش به این حملات از ترکیه خواسته است از استفاده بیش از قوه قهریه علیه کردهای سوریه خودداری کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سوریه از ترکیه خواست خویشتن دار باشد و از افزایش تنشها در سوریه، بویژه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خودداری کند.

او افزود: روسیه ماهها تلاش کرده است تا از هر گونه عملیات گسترده زمینی جلوگیری کند.

برخی ناظران مسائل سوریه درباره واکنش آمریکا و روسیه به حملات اخیر ترکیه گفته اند با این که آمریکا متحد کردهای سوریه محسوب می شود اما لحن روسیه در واکنش به این حملات، در مقایسه با موضع آمریکا تندتر است.

جرد زویا، خبرنگار حوزه مسائل کردی در خاورمیانه نیز از ونتورا، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نقل کرده است که آمریکا مخالف حمله زمینی ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه است و از این کشور می خواهد از تشدید تنش در این مناطق خودداری کند.

کد خبر 39722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha