53 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی سقز پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال جاری 53 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی سقز پرداخت شده است.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری در جلسه هماهنگی و هم افزایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان سقز با بیان اینکه تا کنون تنها 22 پلاک از اراضی شهرستان سقز رفع تداخل شده است، گفت: فرایند رفع تداخل اراضی این شهرستان با همراهی و همکاری کار گروه شهرستانی و حمایت های فرماندار به صورت ویژه و جدی پیگیر می شود.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات لازم برای اجرای رفع تداخل اراضی شهرستان سقز درنظر گرفته شده است، افزود: در حال حاضر 100 هزار هکتار قرارداد هزینه شده رفع تداخلات شهرستان انجام شده و در سال جاری هم 20 هزار هکتار دیگر هم به این میزان افزوده شده که به بیان دیگر نزدیک به 80 درصد اراضی این شهرستان را پوشش می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به آغاز کشت های پاییزه در استان و شروع کشت کلزا در شهرستان سقز، اظهار کرد: کودهای شیمیایی و بذور لازم برای زارعان شهرستان تامین شده و کشاورزان می توانند نهاده های مورد نیاز کشت های پاییزه خود را در شهرستان تامین کنند.

اسکندری ادامه داد: هم اکنون یک هزار و 650 تن انواع کود شیمیایی و بیش از یک هزار و 150 تن بذور اصلاح شده گندم آبی و دیم در شهرستان سقز آماده توزیع در بین کشاورزان است.

وی یادآور شد: امسال هم 87 هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان سقز زیر پوشش طرح جهش تولید قرار خواهد گرفت و زارعان شهرستان از تسهیلات و حمایت های ویژه این طرح برخوردار می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به طرح مردمی سازی یارانه های و تسهیلات ارزان قیمتی که دولت برای حمایت از واحد های تولیدی بخش دام و طیور کشور در نظر گرفته، بیان کرد: در سال جاری از منابع مختلف بانکی بیش از 53 میلیارد تومان تسهیلات به تولید کنندگان بخش کشاورزی شهرستان سقز پرداخت شده است.

اسکندری با اشاره فراهم شدن ایجاد مجتمع های گلخانه ای در شهرستان سقز، گفت: شرکت شهرک های کشاورزی استان آمادگی ایجاد شهرک های گلخانه ای، دامی و شیلاتی را در شهرستان سقز دارد و امیدواریم در آینده نزدیک مجتمع های گلخانه ای خوبی در شهرستان ایجاد شود.

احداث میدان دام زنده در شهرستان سقز یک ضرورت است

فرماندار ویژه شهرستان سقز نیز در این جلسه اظهار کرد: احداث میدان دام زنده در شهرستان سقز یک ضرورت است و با توجه به نزدیکی شهرستان به مرز آزاد شدن صادرات دام زنده به خارج از کشور باید با همکاری مجموعه جهاد کشاورزی این مهم در شهرستان تحقق یابد.

جعفر توان با تاکید بر پتانسیل های ویژه بخش کشاورزی شهرستان سقز، افزود: ذخیره سازی 930 میلیون متر مکعب آب پشت سدهای شهرستان سقز یک پتانسیل ویژه برای تبدیل اراضی دیم شهرستان به آبی است.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی اولویت اصلی ما در شهرستان سقز است و به صورت ویژه سیاست ها و برنامه های توسعه ای این بخش را در شهرستان پیگیری خواهیم کرد.

فرماندار ویژه شهرستان سقز با بیان اینکه بخش دامپروری شهرستان سقز رتبه دوم استان کردستان را به خود اختصاص داده است، یادآورد شد: احداث میدان دام زنده در شهرستان سقز یک ضرورت است و با توجه به نزدیکی شهرستان به مرز آزاد شدن صادرات دام زنده به خارج از کشور باید با همکاری مجموعه جهاد کشاورزی این مهم در شهرستان تحقق یابد.

توان با بیان اینکه مرز سیرانبند شهرستان بانه یک پتانسیل مناسب برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی است، بیان کرد: ایجاد پایانه محصولات کشاورزی در این شهرستان می تواند کمک شایانی به بحث صادرات و ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی استان کند.

کد خبر 38265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha