افتتاح و کلنگ زنی ۲۲ میلیارد تومان پروژه در سقز

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ۲۲ میلیارد تومان طرح و پروژه در شهرستان سقز افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش کرد پرس، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در راس هیاتی برای افتتاح، کلنگ زنی و بازدید از پروژه های عمرانی به شهرستان سقز سفر کرد و در ابتدا از پروژه بزرگراه سقز – دیواندره بازدید و بر تسریع در اتمام کریدور در محدوده شهرستان سقز تاکید کرد.

کیومرث حبیبی با اشاره به سانحه خیز بودن، قطعه های غیر آماده سازی و بهره برداری شده، بر تسریع در اتمام این مسیر پرتردد که شمالغرب به جنوب کشور را پیوند می دهد، تاکید کرد.

در گرامیداشت هفته دولت، کلنگ احداث ساخت بوستان خبرنگار در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع در شهرک دانشگاه سقز نیز به زمین زده شد.

شهردار سقز در مراسم کلنگ زنی این بوستان گفت: بوستان خبرنگار دهه فجر امسال افتتاح و برای توسعه فضای سبز آن 15 میلیارد ریال هزینه می شود.

ارسطو گویلی اظهار کرد: زمین جزو 7 لکه فضای سبز است که توسط راه و شهرسازی به شهرداری واگذار شده که در محدوده بوستان، بوفه، پارکینگ و واحدهای تجاری احداث م شود.

همچنین کلنگ احداث ساخت مجتمع خدمات رفاهی گردشگری ماردین نیز با سرمایه گذاری 10 میلیارد تومان به زمین زده شد.

معاون عمرانی استانداری در مراسم کلنگ زنی این طرح گردشگری، احداث این طرح را باعث رونق بخشی شهر سنته دانست و مشارکت بخش خصوصی از اهالی این شهر را ستود و افزود: برای پشرفت پروژه، دستگاه های اجرایی حامی سرمایه گذاران هستند.

صلاح نصراللهی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سقز گفت: فاز اول در زمینی به مساحت 500 مترمربع و با هزینه 10 میلیارد تومان ساخته خواهد شد که 5 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل تبصره 18 توسط بانک آینده پرداخت می شود.

کمال فیض اللهی، سرمایه گذار این طرح هم گفت: طرح شامل رستوران، نمازخانه، خدمات خودرویی، فضای سبز، فروشگاه و سرویس بهداشتی است که 24 نفر اشتغال زایی ایجاد خواهد کرد.

مراسم کلنگ زنی ساخت مدرسه 18 کلاسه در خیابان سعدی سقز و همزمان افتتاح مدارس روستاهای دره پنبه دان و کوچک سفلی برگزار شد.

در این مراسم، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کردستان گفت: برای ساخت مدرسه 18 کلاسه 19 میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی هزینه می شود.

ماجد احمدی افزود: همچنین برای 2 مدرسه 2 کلاسه این روستاها، 27 میلیارد ریال از محل مشارکت خیران و اعتبار ملی، هزینه صرف شده است.

همچنین 13 طرح مختلف کشاورزی با اعتبار 17 میلیارد و 538 میلیون تومان شامل انبار مواد غذایی و 12 طرح آب و خاک افتتاح شد.

بازدید از فرودگاه، سد چراغ ویس، جاده سقز - بانه و دانشکده علوم و فنون و شرکت در جلسه کمیسیون ماده 5 از جمله برنامه های دیگر حبیبی در سفر به شهرستان سقز بود.

کد خبر 37520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha