مهلت یک هفته‌ای بازرس کل آذربایجان غربی به بانک کشاورزی

سرویس آذربایجان غربی- بازرس کل آذربایجان غربی نا مهلت یک هفته ایی به بانک کشاورزی، بر ضرورت تسریع در راه‌اندازی و شروع به کار کشتارگاه صنعتی دام کشان دشت سهند ارومیه تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، از بازرسی کل استان؛ روح‌الله محبوبی در بازدید از عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری از طرح کشتارگاه صنعتی دام کشان دشت سهند ارومیه که در مرحله اجرا و اتمام است، گفت: با توجه به نبود یک کشتارگاه صنعتی و بهداشتی متناسب با جمعیت شهرستان ارومیه و استان و نبود حداقل پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت کشتارگاه‌های قدیمی و فعلی ارومیه منجر به ذبح غیربهداشتی دام در معابر شهری و روستایی و کنار جاده‌ای شده است.

او ادامه داد: راه‌اندازی هر چه سریعتر و بهره‌برداری از طرح کشتارگاه صنعتی دام کشان دشت سهند، جزء طرح‌های اولویت‌دار و ضروری شهرستان ارومیه و استان است.

محبوبی بیان کرد: گسترش و شیوع انواع بیماری‌های مرتبط با دام و گوشت که عمده آنها به دلیل عدم کشتار دام به روش‌های اصولی و در یک مکان کاملا بهداشتی زیر نظر دامپزشکان، پدیدار می‌شود.

بازرس‌کل استان آذربایجان‌غربی با تقدیر از مدیریت کشتارگاه از ایجاد طرح عام‌المنفعه و ضروری شهرستان که با افتتاح و شروع به کار آن زمینه اشتغال حدود ۳۰۰ نفر فراهم می‌‌کند، خطاب به مسئولین بانک کشاورزی استان بیان کرد: مدیریت کشتارگاه تاکنون هزینه زیادی صرف ایجاد و تکمیل طرح مذکور کرده و طرح در مراحل پایانی و بهره‌برداری آن است.

او ادامه داد: بازرسی‌کل استان همواره عملیات احداث طرح مذکور را رصد و زیر نظر داشته و در مواقع ضروری، با ورود به موقع و انجام حمایت‌های قانونی لازم، مشکلات طرح را رفع کرده بنابراین ضرورت دارد بانک کشاورزی استان حداکثر مساعدت‌های لازم به منظور رفع موانع و مشکلات بانکی واحد مذکور را در دستور کار خود قرار داده و اقدامات لازم را باید حداکثر ظرف مدت یک هفته به سرانجام برساند.

کد خبر 37472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha