سرکوب و ارعاب تنها ابزار تعامل اقلیم کردستان با معترضان

سرویس جهان- دیده بان حقوق بشر با انتقاد شدید از برخورد دولت اقلیم کردستان با ناراضیان، اعلام کرد تنها ابزار دولت اقلیم کردستان برای پایان دادن به نارضایتی ها سرکوب و ارعاب مردم بویژه اهالی رسانه است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر در گزارشی از افزایش خشونت دولت اقلیم کردستان در برخورد با مطالبات مردم این منطقه خبر داد.

این نهاد حقوق بشری در بیان شدت برخورد اربیل با مخالفان نوشت: اقلیم کردستان عراق اخیرا قبل از برگزاری اعتراضات سازماندهندگان و اهالی رسانه را بازداشت کرده است.

آدام گوگل، نایب رئیس مدیر بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر در این باره گفت توسل به سرکوب اعتراضات و ارعاب فعالان مدنی و روزنامه نگاران به برنامه دولت اقلیم کردستان درجهت پایان دادن به اعتراضات تبدیل شده است. او تاکید کرد راه بهتر برای برخورد با خشم عمومی مراعات حقوق اولیه مردم از جمله حق برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز است.

این نهاد حقوق بشری گفته است در سال های اخیر برخورد خشونت آمیز با معترضان، فعالان مدنی و روزنامه نگاران در اقلیم کردستان به شدت افزایش یافته است و این نهاد موارد متعددی از برخود خشونت آمیز اربیل با معترضان را ثبت کرده است.

رحمان غریب، رئیس موسسه مترو به دیده بان حقوق بشر گرفته است سازمان او در یک سال گذشته، 78 مورد نقض حقوق علیه 60 فعال رسانه ای توسط نیروهای امنیتی را ثبت کرده است.

او تاکید کرد که نیروهای امنیتی به جای تلاش برای حفظ امنیت فعالان رسانه ها در هنگام اعتراضات، آنها را هدف قرار می دهند.

آقای گوگل با اشاره به این که مقامات اقلیم کردستان همواره از این منطقه به عنوان عامل توسعه دموکراسی یاد کرده و به آن افتخار می کنند، افزود: دستگیری گسترده فعالان سیاسی، مدنی و رسانه ای آنهم به خاطر سازماندهی اعتراضات مایه مباهات نیست.

کد خبر 37467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha