کردستان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد/عبور از پیک هفتم کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرهای قرمز (بسیار پرخطر) در استان کردستان به صفر رسید.

به گزارش کرد پرس، فرزام بیدارپور گفت: با اقدامات و تلاش های صورت گرفته توسط مدافعان سلامت و سربازان مقدم جبهه مبارزه با کرونا در استان از قبیل افزایش شاخص واکسیناسیون، بیماریابی منظم، پیگیری، بستری و درمان موارد ابتلا و با همراهی سایر ادارات و سازمان های همکار در کنار مشارکت مردم، تب ابتلا به کرونا در کردستان پایین آمده و تعداد شهرهای قرمز به صفر رسید.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین به روزرسانی ها بر اساس موارد ابتلا، بستری در بخش و نیز مراقبت های ویژه کرونایی و موارد فوتی، شهرستان های سنندج، سقز و کامیاران رنگ نارنجی (پرخطر)، بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سروآباد و قروه وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و مریوان وضعیت آبی (عادی) را به خود گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: بر طبق آخرین نقشه کرونایی کشور، تعداد 64 شهرستان وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، 163 شهرستان وضعیت نارنجی (پر خطر)، 207 شهرستان وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و 14 شهرستان نیز در وضعیت آبی (عادی) قرار گرفته اند.

بیدارپور ادامه داد: همانطور که از آمارها استنباط می شود به جز شهرستان مریوان که در وضعیت عادی قرار دارد، اکثر شهرستان های استان در درجاتی از وضعیت خطر قرار گرفته اند و بنابراین همه ما باید کماکان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حساس باشیم که این موج جدید را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی را تا حذف کامل ویروس ضروری بیان کرد و یادآور شد: دریافت دوز یادآور واکسن کرونا، زدن ماسک، شستشوی مرتب دست، پرهیز از رفت و آمدها و تجمعات غیرضروری و حفظ فاصله اجتماعی از مهم ترین اقدامات در پیشگیری و کنترل این بیماری است که همچنان باید رعایت و انجام شود.

کد خبر 37434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha