قاچاق بیش از ٣ هزار نفر انسان در آذربایجان غربی کشف شد

سرویس آذربایجان غربی- ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون) حدود ١۶۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر، بیش از ٣۵ هزار و ۶٠٠ قلم دارو و ٢٠٠ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در مناطق تحت پوشش گمرکات استان کشف و ضبط شد و ٣ هزار و ۶۵١ نفر قاچاق انسان نیز کشف شده است

به گزارش کردپرس، خالد جنگجو در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: در پنج ماه نخست امسال، ۶۸۷ هزار تُن کالا از آذربایجان غربی صادر شده که ارزش این میزان کالای صادراتی به ۲۸۱ میلیون دلار می‌رسد.

او اضافه کرد: همچنین واردات کالا طی پنج ماه نخست امسال در آذربایجان غربی به ۳۸۱ هزار تُن رسید که ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان، ترانزیت محور است، ادامه داد: در حوزه ترانزیت خارجی، در پنج ماه نخست امسال یک میلیون و ۳۰۲ هزار تُن کالا به ارزش سه میلیارد و ۵۹۱ میلیون دلار در استان داشته‌ایم.

جنگجو از تردد روزانه ۱۱ هزار و ۳۸۹ نفر طی امسال از مرزهای آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال میزان تردد از مرزهای استان به بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر رسیده که با توجه به بازشدن مرزها برای تردد در دوران پساکرونا، این رقم ۶۹۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

او با اشاره به وجود هشت گمرک رسمی و یک گمرک غیررسمی در آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر، ۱۰ دستگاه ایکس ری چمدانی در مرزهای پنجگانه بازرگان، پلدشت، سرو، تمرچین و رازی، ۲ دستگاه ایکس ری کامیونی در مرز بازرگان و یم دستگاه ایکس ری خودرویی در این مرز وجود دارد.

جنگجو ادامه داد: همچنین سه دستگاه ایکس ری برای استفاده در مرزهای رازی، سرو و تمرچین تصویب شده که در صورت تامین زمین، جانمایی خواهد شد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی درخصوص ایجاد زیرساخت های گمرکی در مرز کیله سردشت هم اظهار کرد: خدمات انبارداری و سایر موارد مربوطه آماده شده و به محض استقرار مقصد، واردات پیله وری نیز انجام می گیرد.

جنگجو درباره میزان کشفیات قاچاق سوخت، مواد مخدر و انسان از گمرکات استان گفت: در ١٧ ماه گذشته (از ابتدای سال گذشته تاکنون) حدود ١۶۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر، بیش از ٣۵ هزار و ۶٠٠ قلم دارو و ٢٠٠ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در مناطق تحت پوشش گمرکات استان کشف و ضبط شد و سه هزار و ۶۵١ نفر قاچاق انسان نیز کشف شده است.

کد خبر 37374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha