سخنگوی کاظمی خواهان توقف فوری حملات ترکیه به خاک عراق شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سخنگوی نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر این حملات ترکیه به خاک کشورش به صلح منطقه ای آسیب می زند، خواهان توقف فوری آن شد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، احمد ملا طلال، سخنگوی مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه ای که در آخرین ساعات شامگاه شنبه صادر شد، با اشاره به این که مدتی است نیروهای ترکیه دست به تعرض به خاک کشورش می زنند، تاکید کرد که این حملات به روابط مستحکم، پایدار و بلندمدت میان ملت های دو کشور آسیب می رساند و آن را به شدت محکوم می کنند.

سخنگوی کاظمی ضمن تاکید بر این که حملات ترکیه به صلح منطقه ای آسیب می زند و تعرض به حاکمیت عراق و جان و مال مردم این کشور به شمار می آید، درخواست توقف فوری آن را مطرح کرد.

ملا طلال ضمن یادآوری این که دولت عراق دو نامه اعتراض شدیداللحن رسمی را تحویل سفیر ترکیه در بغداد داده، تاکید کرد که برای اثبات حق خود در مخالفت با این حملات و توقف آنها، در چارچوب قانون و کنوانسیون های بین المللی اقدام خواهند کرد.

سخنگوی نخست وزیر عراق در بیانیه خود همچنین آورده است: مسئولیت حقوقی و اخلاقی همه تلفات جانی و مادی و همچنین نقض حاکمیت عراق، ثبات، تمامیت ارضی و امنیت ملت آن در نتیجه این تجاوز و تعرض را بر عهده ترکیه می گذاریم.

در پایان این بیانیه نیز آمده است: از جامعه بین الملل می خواهیم که تدابیر لازم برای تقویت ثبات در منطقه و پشتیبانی از حق حاکمیتی عراق در دفاع از خاک خود و حفاظت از جان ملت خود را اتخاذ کند.

یادآور می شود که وزارت دفاع ترکیه بیش از دو هفته پیش از آغاز یک عملیات هوایی علیه مواضع حزب کارگران کردستان (PKK) در شمال عراق تحت عنوان "چنگال عقاب" خبر داده و دو روز پس از آن نیز اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور برای انجام عملیات زمینی "پنجه ببر" علیه نیروهای همان حزب، وارد این منطقه شدند.

کد خبر 304631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha