بالا گرفتن اعتراض اعراب دیرالزور علیه اداره خودگردان کردی

سرويس جهان‌- دو نشریه عنب بلدی و سیریان آبزرور از افزایش اعتراض اعراب دیر الزور سوریه نسبت به عملکرد نهادهای وابسته به نیروهای دموکراتيک سوريه و Iداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش کردپرس دو نشریه عنب بلدی و سیریان آبزرور از افزایش نارضایتی اعراب استان دیرالزور از عملکرد نهادهای وابسته به کردهای سوریه خبر دادند.

براساسی این گزارشها، اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه در پی این اعتراضها جلسه ای را با بزرگان قبایل عرب دیرالزور برگزار کرده است.

اعراب دیرالزور تهدید کرده اند تا زمانی که نمایندگان عرب منطقه جایگزین برخی مقامات کرد عضو شورای شهر دیرالزور نشوند، اجازه برگزاري جسات آن را نخواهند داد.

آنها همچنین خواستار آزادی اعرابی شده اند که از سوی نیروهای دموکراتیک سوریه به بهانه مبازره با داعش بازداشت شده اند.

بر اساس گزارشی این‌ دو نشریه، اعراب ساکن شرق دیرالزور،از اوایل ماه مارس اعتراضاتی نسبت به وخیم شدن وضعیت معيشت خود، بازداشت شدن اعراب و آنچه فساد برخی نهادهای وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه خوانده شده، برگزار کرده اند.

این دو نشریه ادعا کرده اند که حتی تنشهایIی میان اعراب معترض و نیروهای دموکراتیک سوریه در اعتراض به بازداشت گسترده جوانان عرب به اتهام وابستگی به داعش بوجود آمده است.

کد خبر 29503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha