عملیات اجرایی ۵ تصفیه خانه فاضلاب تا پایان سال در کردستان به اتمام می رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با بیان اینکه تا پایان سال جاری عملیات اجرایی ۵ تصفیه خانه فاضلاب در استان به اتمام می رسد، گفت: شمار تصفیه های خانه های فاضلاب در این استان به ۱۷ مورد خواهد رسید.

به گزارش کرد پرس، محمد فرهاد با اشاره به سرانه مناسب تصفیه فاضلاب در استان کردستان، گفت: در حال حاضر ۱۲ تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای مختلف استان کردستان فعال هستند و تا پایان سال جاری شمار تصفیه خانه های استان باز هم افزایش می یابد.

وی با اشاره به روند مناسب احداث پنج تصفیه خانه جدید فاضلاب در استان کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر سه تصفیه خانه فاضلاب روستایی و دو تصفیه خانه فاضلاب شهری با توان تصفیه مجموع ۱۴ هزار و ۸۰۰ متر مکعب فاضلاب در شبانه روز در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر دهگلان با ظرفیت ۶۸۰۰ مترمکعب در شبانه روز و برای جمعیت ۴۰ هزار نفر و تصفیه خانه فاضلاب شهر دیواندره با ظرفیت تصفیه شش هزار و ۳۴۰ مترمکعب در شبانه روز و برای جمعیت ۴۲ هزار نفر در حال ساخت است.

حکمت ادامه داد: در حوزه روستایی نیز تصفیه خانه روستای سراب قامیش سنندج با توان تصفیه ۴۱۴ مترمکعب فاضلاب در شبانه روز، تصفیه خانه شوی بانه با ظرفیت تصفیه ۶۴۰ مترمکعب در شبانه روز و تصفیه خانه فاضلاب روستای خامسان کامیاران با ظرفیت تصفیه ۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز برای جمعیت مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر این روستاها در حال ساخت است.

وی با اشاره به افتتاح طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج در سفر اخیر رئیس جمهور به استان، یادآور شد: همچنین طرح ارتقای تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای مریوان، سقز و سریش آباد نیز در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب شهری و دو تصفیه خانه فاضلاب روستایی در استان کردستان با ظرفیت تصفیه مجموع ۲۶۳ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز فعالیت می کنند.

حکمت گفت: در حال حاضر ۹۶ درصد جمعیت شهری استان زیر پوشش خدمات جمع آوری بهداشتی فاضلاب قرار دارند و با بهره برداری از پروژه های جدید این سرانه افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

کد خبر 2770791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha