وزارت خارجه آمریکا: اقلیم کردستان درخطر است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عذرا ضیاء، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت غیرنظامیان، دموکراسی و حقوق‌بشر ، گفت: آمریکا نگران اوضاع اقلیم کردستان و دستاوردهایی است که در آن محقق شده است، زیرا اقلیم به دلیل درگیری ها بین طرفهای مختلف در خطر است.

به گزارش کردپرس، عذرا ضیاء، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت غیرنظامیان، دموکراسی و حقوق‌بشر،  در مصاحبه با کانال هشت کردستان و دیگر رسانه‌ها، با بیان اینکه «یکی از نگرانی‌های جدی ما این است که دوستانمان در اقلیم کردستان به دلیل درگیری‌های داخلی، دستاوردهایی را که به سختی به دست آورده‌اند، به خطر بیندازند، افزود:این شکاف داخلی جایگاه اقلیم کردستان در عراق را تضعیف می کند و به نیروهای خارجی اجازه می دهد تا مداخله کنند و از آن به نفع خود استفاده کنند، لذا ما آنها رابه برگزاری هر چه سریعتر انتخابات ترغیب  می کنیم».

وی تصریح کرد:« ما همانطور که در سراسر جهان انجا می دهیم، از برگزاری انتخابات آزاد، عادلانه، شفاف و منصفانه حمایت می کنیم، زیرا برای ثبات داخلی و زمامداری خوب، اهمیت دارد.

 گفتنی است که عذرا ضیاء، پنجشنبه(20اردیبشت 1403) در اربیل با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان و دیگر مسئولان اقلیم دیدار و گفتگوکرد.

کد خبر 2770388

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha