دومین کنگره استانی بزرگداشت ماموستا ملا عبدالله باشماق در دهگلان برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری دومین کنگره استانی بزرگداشت ماموستا ملا عبدالله باشماق در تاریخ 27 اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر دریایی گفت: یکی از مهمترین رسالت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معرفی شخصیت های برجسته ملی، مذهبی و فرهنگی و هنری است.

وی افزود: در راستای معرفی شخصیت های برجسته ملی، مذهبی و فرهنگی و اندیشه های آنان به عنوان الگو و سرمایه اجتماعی برای جوانان و نوجوانان سلسله برنامه های نکوداشت مفاخر و مشاهیر استان با همکاری نهادها و سازمان ها و انجمن ها و تشکل های مرتبط  برگزار می شود.

وی افزود: کنگره بزرگداشت ماموستا ملا عبدالله باشماق که یکی از چهره های فرهنگی و مذهبی تاثیرگذار منطقه و دارای جایگاه فقهی و مذهبی است در همین راستا در شهر دهگلان برگزار می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: در شهرستان های تابعه دیگر استان نیز از جمله بانه ، بیجار و سنندج مراسم های بزرگداشت با هدف معرفی این شخصیت ها و سرمایه های فرهنگی و دینی برگزار می شود.

وی  ضمن اشاره به تدارک برنامه ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در سال جاری، بیان داشت: در شهربانه نکوداشت سارو بیرو شخصیت نامدار این منطقه و در شهر بیجار نکوداشت آیت الله فاضل گروسی و در شهر سنندج نیز همایش مستوره اردلان با همکاری انجمن ها و موسسات فرهنگی برگزار می شود.

علی اصغر دریایی خاطرنشان کرد: کنگره استانی بزرگداشت ماموستا عبدالله باشماق روز پنجشنبه مورخ 27 اردیبهشت ماه سال جاری در شهر دهگلان برگزار می شود.

کد خبر 2770361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha