تمدید فصل قانونگذاری پارلمان عراق بە مدت یک ماه/ پازل برگزاری با تأخیر انتخابات پارلمان کردستان، در حال تکمیل

سرویس عراق و اقلیم کردستان- پس از انتشار خبر تعطیلی پارلمان عراق، ریاست پارلمان اعلام کرد که فصل قانونگذاری را به منظور انجام امور ضروری به مدت یک ماه تمدید شد.

به گزارش کردپرس به نقل از دراو میدیا، ریاست مجلس نمایندگان در بیانیه رسمی اعلام کرد که با استناد به ماده 58 قانون اساسی عراق، فعالیتهای پارلمان را پیش از تعطیلی فصلی، به مدت سی روز تمدید کرد.

در بیانیۀ ریاست مجلس نمایندگان عراق ذکر شده است که فصل قانونگذاری به منظور نشست نمایندگان پارلمان در خصوص امور ضروری مربوط به درخواست رئیس جمهور یا نخست وزیر یا رئیس پارلمان یا 50 عضو مجلس نمایندگان به مدت سی روز تمدید شد.

شایان ذکر است که پیشتر کمیسیون عالی انتخابات عراق، در راستای اجرای حکم دادگاه فدرال که در پاسخ به شکایت مسرور بارزانی رئیس دولت اقلیم کردستان صادر شده بود فعالیتهای مربوط به برگزاری انتخابات پارلمان کردستان را به حالت تعلیق درآورده بود. به نظر میرسد تمدید فصل قانونگذاری پارلمان عراق نیز در ارتباط با موضوع برگزاری انتخابات پارلمان کردستان باشد و به این منظور لازم است که کمیسیون عالی انتخابات فدرال نیز مهلت فعالیتش تمدید شود تا بتواند انتخابات مذکور را برگزار کند.

کد خبر 2770342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha