کمیته پیگیری از شکنجه اروپا تنها بر اساس منافع خود و برای افراد خاصی عمل می‌کند

سرویس سوریه - «آواشین مستو» رئیس مشترک اداره ورزش و جوانان کانتون فرات تاکید کرد که CPT به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل نمی‌کند و تنها بر اساس منافع خود و برای افراد خاصی فعالیت می‌کند.

به گزارش کردپرس، «آواشین مستو» رئیس مشترک اداره ورزش و جوانان کانتون فرات کردستان سوریه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کمیته اروپایی پیشگیری از شکنجه(CPT) در چارچوب وظایف و مسئولیت‌های خود عمل نمی‌کند و تنها بر اساس منافع خود و برای افراد خاصی فعالیت می‌کند.

به نوشته آژانس خبری فرات، «آواشین مستو» رئیس مشترک اداره ورزش و جوانان کانتون فرات در رابطه با انزوای طولانی مدت «عبدالله اوجالان» رهبر دربند حزب کارگران کردستان(PKK) و نبودن هیچگونه خبری از وضعیت سلامتی وی مصاحبه‌ای انجام داد.

«آواشین مستو» با بیان اینکه طی ۳ سال گذشته هیچ اطلاعی از وضعیت «عبدالله اوجالان» دریافت نکرده‌اند و انزوا بر اوجالان اعمال می‌شود، اظهار داشت: «ظاهرا CPT سازمانی است که برای دفاع از حقوق بشر ایجاد شده است اما وقتی صحبت از اوجالان می‌شود، این نهاد کور و لال می‌شود. چرا انزوای اوجالان هرچه پیش می‌رویم بیشتر و سنگینتر می‌شود؟ چرا همه در برابر این مسئله سکوت می‌کنند؟ همچنین با توجه به بالا رفتن سن اوجالان، ملاقات با وی ضروری است و این در تمام قوانین دولت‌ها وجود دارد. با این حال، همه مانند CPT خود را کور کرده‌اند و وقتی صحبت از اوجالان می‌شود، قوانین فراموش می‌شوند.»

«آوشین مستو» با بیان اینکه مشخص است که CPT فقط برای برخی افراد خاص عمل می‌کند، افزود: «ظاهراCPT سازمانی است که برای همه بشریت فعالیت کند اما می‌بینیم که فقط برای افراد خاصی فعالیت می‌کند و گ برای حمایت از حقوق بشر فعالیت نمی‌کند. به نظر می‌رسد CPT تنها در محدوده منافع خود عمل می کند.»

کد خبر 2770324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha