روانه ۲۵۰ هزار لیتر گازوئیل در پایانه مرزی باشماق به فروش می رسد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان گفت: با اجرای طرح ملی فول باک روزانه ۲۵۰ هزار لیتر گازوئیل به صورت قانونی در پایانه مرزی باشماق به فروش می رسد.

جهانبخش نوکانی گفت: طرح فول باک، طرحی ملی است که در قالب آن میزان سوخت داخل باک کامیون های ایرانی خروجی از کشور بر اساس «باک پر» محاسبه و وجه آن بر اساس نرخ تعادلی مرزی دریافت و به حساب خزانه دولت واریز می شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح باعث شده تا قاچاق سوخت به کمتر از ۵ درصد کاهش یابد، اظهار کرد: این طرح ۲۵ دی ماه سال گذشته (۱۴۰۲) در کردستان با مجوز کمیسسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان آغاز شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان افزود: قبل از اجرای این طرح، روزانه حدود ۲۰ هزار لیتر گازوئیل به صورت قانونی در پایانه مرزی باشماق به فروش می رفت اما اکنون این عدد به ۲۵۰ هزار لیتر در روز رسیده است.

نوکانی ادامه داد: پایش باک خودروهای عبوری از مرزهای استان و اجرای طرح ها و اقدامات کنترلی از جمله راه اندازی و بهره برداری سامانه فروش مرزی با هدف پایش و کنترل عملکرد عوامل پیمانکار طرف قرارداد و پایش باک خودروها با دستگاه های اندازه گیری دیجیتال با هدف کاهش خطای انسانی و جلوگیری از سواستفاده های احتمالی نیز، نقش مهمی در کاهش قاچاق سوخت داشته است.

وی با اشاره به اینکه از زمان اجرای طرح باک پر، تاکنون ۲۳ میلیون لیتر نفتگاز به فروش رفته و حدود ۵ هزار میلیارد ریال به حساب خزانه واریز شده است، نوکانی اضافه کرد: اکنون کردستان گروه معین آذربایجان غربی و کرمانشاه است و این استان ها بعد از اجرای طرح فول باک، با هماهنگی نرخ فروش مرزی را تعیین می کنند.

کد خبر 2770272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha