استان‌های ایلام و واسط عراق اشتراکات تاریخی، قومی و فرهنگی گسترده‌ای دارند

سرویس ایلام - نشست هم‌اندیشی هیأت بلند پایه دانشگاه ایلام و دانشگاه واسط عراق صبح امروز سه‌شنبه در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر علی ناصر حلو رئیس هیأت بلند پایه دانشگاه واسط با تشکر از استقبال خوب مسئولین دانشگاه ایلام، به اهمیت مرز مشترک مابین استان ایلام و استان واسط و تأثیر آن بر توسعه همکاری‌های علمی دانشگاه واسط و دانشگاه ایلام اشاره کرد و گفت: حقوق متقابل همسایگی در اسلام اهمیت بالایی دارد و رسول خدا (ص) بر اهمیت و ضرورت رعایت حقوق همسایگی تأکید بسیار ورزیده است.

وی افزود: استان ایلام و استان واسط اشتراکات تاریخی، قومی و فرهنگی گسترده‌ای دارند، که زمینه ساز تعامل بیشتر و توسعه همکاری‌های علمی میان دانشگاه واسط و دانشگاه ایلام است.

رئیس هیأت بلند پایه دانشگاه واسط با ابراز خرسندی از اهتمام مدیریت دانشگاه ایلام برای اجرای مفاد تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاه واسط، بیان داشت: باید تلاش کنیم طبق یک برنامه کوتاه مدت یک ساله، تمام مفاد تفاهم نامه مشترک اجرایی شود تا دوطرف از نتایج آن بهره‌مند شوند.

دکتر طاهرعلیمحمدی با بیان اینکه توسعه دیپلماسی علمی یکی از راهبردهای مدیریت دانشگاه ایلام است، اظهار داشت: در سال گذشته ۷ تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاه‌های کشور دوست و برادر عراق و از جمله دانشگاه واسط منعقد شد، که نیازمند پیگیری و اجرا برای انتفاع از نتایج آنها هستند.

وی با اشاره به مفاد تفاهم نامه منعقد شده میان دانشگاه ایلام و دانشگاه واسط، گفت: بازدید متقابل دانشجویان، تبادل استاد، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری نشست‌های تخصصی علمی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری مسابقات حفظ قرآن و تفسیر نهج‌البلاغه، همکاری در راه‌اندازی رشته‌های پسا دکترا، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و  راه‌اندازی مجله‌های علمی - پژوهشی مشترک از جمله موارد مهم این تفاهمنامه است.

کد خبر 2770271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha