دیدار رئیس اتحادیه میهنی کردستان با دستیار وزیر امور خارجه آمریکا

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بافل جلال طالبانی در جریان سفر خود به واشنگتن و طی دیدار با دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه گفت: «انتخابات باید در زمان تعیین شده برگزار گردد و همزمان دربرگیرنده خواسته های مردم باشد، دمکراسی را به سطح بالاتری رسانده و تغییراتی در فرایند حکمرانی ایجاد کند».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، بر پایه بیانیه دفتر رئیس اتحادیه میهنی میهنی، بافل طالبانی در وزارت خارجه آمریکا با باربارا لیف، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه دیدار کرد، در این دیدار که با حضور درباز کسرت، رئیس دفتر روابط اقلیم کردستان برگزار شد، آخرین تحولات سیاسی اقلیم کردستان، عراق و منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

مسائل انتخابات، اوضاع داخلی اقلیم کردستان و مسائل اربیل و بغداد به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر برگزاری انتخابات عادلانه به نحوی که منجر به ثبات و توسعه دموکراتیک در اقلیم کردستان شود تاکید شد و بافل جلال طالبانی در این باره تأکید داشت که انتخابات باید در زمان تعیین شدە برگزار گردد و همزمان دربرگیرندە خواسته های مردم باشد، دمکراسی را به سطح بالاتری رسانده و تغییراتی را در فرآیند حکمرانی ایجاد کند.

در مورد مسائل بین اربیل و بغداد، هر دو طرف اتفاق نظر داشتند که باید به درگیری ها پایان دادە شود و همە اختلافات  بر اساس اصول قانون اساسی حل گردد و از مشارکت واقعی در مدیریت کشور پیروی شود.

بافل جلال طالبانی، خط مشی و راهبرد اتحادیه میهنی کردستان را در تمامی معادلات تشریح کرد و گفت: اتحادیه میهنی به تلاش های خود برای خدمت به مردم و حفظ ثبات در منطقه ادامه خواهد داد و برای این منظور، بر ادامه گفت‌وگوهای سازنده و حرکت به سوی منطقه‌ای مرفه‌تر و دموکراتیک‌تر تاکید می‌کنیم.

دو طرف همچنین درمورد ارتقا و توسعه روابط دو جانبه و گسترش همکاری ها و هماهنگی ها گفتگو کردند.

کد خبر 2770264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha