اوضاع معیشتی شهروندان کُرد به قدری دشوار است که آنها خواستار انحلال اقلیم کردستان و الحاق آن به بغداد هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سهیله السلطانی، نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق، با انتقاد از سیاست مقامات اقلیم کردستان که به گفته وی بر اوضاع معیشتی شهروندان کُرد تأثیر گذاشته است، گفت: اوضاع معیشتی شهروندان کُردبه قدری دشوار است که آنها خواستار انحلال اقلیم کردستان و الحاق آن  به بغداد هستند.

به گزارش کردپرس، سهیله السلطانی، نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق، در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه با اشاره به اینکه شهروندان کُرد،نادرستی ادعاهای دولت اقلیم کردستان مبنی بر فراهم کردن زندگی مناسب و رفاه برای کردها را افشاء کرده اند، گفت: نوعی سردرگمی در سیاست‌های دولت اقلیم کردستان در قبال کردها،  وجود دارد.

سهیله السلطانی، با تاکید براینکه اختلافات سیاسی در اقلیم کردستان و پافشاری حزب دمکرات کردستان بر تصمیمات خود، سیاستمداران سلیمانیه را در مسیر جدایی از اقلیم کردستان سوق داده است، افزود:  نوعی درخواست های مردمی برای انحلال اقلیم کردستان و بازگشت به حاکمیت بغداد وجود دارد که این درخواست ها حق آنهااست، زیرا آنان دارای  تابعیت عراقی هستند.

وی با بیان اینکه تجربه برپایی اقلیم کردستان، تجربه ای  شکست خورده است،زیرا آرمانهای مردم کردستان تحقق نیافته است و مخالفت آنها با موجودیت اقلیم، حق مشروع آنان است، تصریح کرد: «سرنوشت کردها و سرنوشت ما یکی است، زیرا ما یک ملت را درعراق تشکیل می دهیم».

کد خبر 2770241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha