مشکل آبِ استان به ویژه در حوضه دریاچه ارومیه ادامه دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ٧سد حوضه دریاچه ارومیه یک میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب آب دارند که هنوز به میزان سال گذشته نرسیده و همچنان با مشکل آب در استان به ویژه حوضه دریاچه ارومیه مواجه هستیم.

به گزارش کردپرس از ایرنا؛ مجید رستگاری افزود: در زمان مشابه سال گذشته این هفت سد یک میلیارد و ۷۹ میلیون مترمکعب آب داشتند که امسال ۰.۹ ( ۹ دهم) درصد کمتر از آن است.

وی اضافه کرد: از هفت سد حوضه دریاچه ارومیه، چهار سد شامل بوکان، دریک سلماس، حسنلوی نقده و ساروق تکاب کمتر از سال گذشته، مهاباد و شهرچای ارومیه بیشتر از سال گذشته و زولای سلماس مشابه پارسال آب دارند.

وی اظهار کرد: از یک میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای حوضه دریاچه ارومیه، ۶۷۵ میلیون مترمکعب مربوط به بوکان، ۱۷۶ میلیون مترمکعب مربوط به مهاباد و ۹۴ میلیون مترمکعب مربوط به شهرچای ارومیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۵ درصد سدهای این حوضه پرآب شده که این رقم نزدیک به آمار سال گذشته است.

رستگاری گفت: با توجه به کمبود آب در آبخوان ها با وجود بارش های خوب، همچنان با مشکل آب در استان به ویژه حوضه دریاچه ارومیه مواجه هستیم و باید در فصل گرم سال، مردم صرفه جویی روزافزونی در این خصوص داشته باشند.

سدهای بوکان، مهاباد، شهرچای ارومیه، زولا و دریک سلماس، حسنلوی نقده و ساروق تکاب، هفت سد حوضه دریاچه ارومیه به شمار می روند.

کد خبر 2770194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha