پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربی ۲.۵ برابر افزایش یافت

ایرج مرندی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در فروردین ماه ۱۴۰۳ در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز ۲۹۴ مورد بازرسی انجام و منجر به تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی گردیده است.

به گزارش کردپرس، ایرج مرندی اظهار کرد: در فروردین ماه ۱۴۰۳ در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز ۲۹۴ مورد بازرسی انجام که منجر به تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال گردید که جهت رسیدگی و رأی نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مرندی گفت : در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته رشد ۱۴۶ درصدی را شاهد هستیم.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی افزود: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالاهای کشفی بوده و در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود گردیده است.

او در پایان گفت: مردم شریف استان در صورت مشاهده هر گونه تخلف، از طریق سامانه ارتباطی یکپارچه پاسخگویی ۱۲۴ و یا به ‌صورت اینترنتی و حضوری به ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستانها و مرکز استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایات واصله رسیدگی و با واحدهای متخلف برخورد قانونی انجام گیرد.

کد خبر 2770144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha