ظرفیت مراکز جوار کارگاهی کشور ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: امسال در راستای تحقق شعار سال و کمک به صنعت و اقتصاد، ظرفیت مراکز جوار کارگاهی ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش کرد پرس، مهرداد عظیمی در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر در سنندج، از رشد ۳۵ درصدی حوزه آموزش فنی و حرفه ای و ۴۰ درصدی سنجش صلاحیت حرفه ای در سال گذشته خبر داد و گفت: پارسال واگذاری امر آموزش فنی و حرفه ای به بخش خصوصی هزار و ۱۴۰ درصد افزایش یافت.

وی اظهار کرد: سال گذشته در حوزه کاهش نرخ بیکاری اتفاق قابل توجهی افتاد و یکی از وعده های دولت در حوزه اشتغال محقق شد، ضمن اینکه صدمات حین کار در سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافت.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور افزود: استان کردستان صفحات زرین از تاریخ پرافتخار کشور به نام خودشان ثبت کرده اند و نقش ممتاز این دیار غیرقابل انکار است.

عظیمی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت های فراوانی است، ادامه داد: یکی از این ظرفیت ها، سرمایه نیروی انسانی است و یکی از ماموریت های دستگاه ها به ویژه رسانه ها، معرفی درست توانمندی های استان است.

وی کارگران را مجاهدان عرصه اقتصادی دانست و یادآور شد: هرچه قدر بخش خصوصی را تقویت و شرایطی را فراهم کنیم و مردم امور اقتصادی را دست بگیرند، موفقیت بیشتری خواهیم داشت.

کد خبر 2769956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha