استاندار کردستان: نرخ بیکاری در کردستان بالاتر از نرخ کشوری است

استاندار کردستان با بیان اینکه نرخ بیکاری در کردستان بالاتر از نرخ کشوری است، گفت: توجه به مهارت می تواند به کاهش بیکاری در کردستان کمک کند.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در همایش سراسری مدیران سازمان فنی و حرفه ای کشور که در سنندج برگزار شد، گفـت: استان کردستان یکی از پنج استان معدنی کشور است و با ۱۸ نوع ماده معدنی و ذخایر فراوان در این بخش، ظرفیت های زیادی دارد.

وی اظهار کرد: خام فروشی معادن در استان متوقف شده و امروز دستاوردهای آن در نمایشگاه اکسپو در تهران به نمایش درآمده است.

استاندار کردستان افزود: کردستان در حوزه کشاورزی ظرفیت های مهمی دارد و دارای رتبه اول تولید گندم در کشور است و در تولید محصولات باغی هم جایگاه مهمی دارد.

زارعی کوشا ادامه داد: همچنین در حوزه گردشگری نیز با توجه به ثبت جهانی اورامان و پتانسیل های زیاد در این راستا، جایگاه بسیار با ارزشی در کشور دارد و هر سال میزبان هزاران نفر گردشگر از سراسر کشور است.

وی به ظرفیت مشترک مرز کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و یادآور شد: این منطقه از مهمترین ظرفیت های تحقق دیپلماسی مهارت در کشور است که در آینده نزدیک نشست مشترکی با استاندار سلیمانیه برای پیگیری این امر برگزار خواهیم کرد.

استاندار کردستان بیان کرد: متأسفانه نرخ بیکاری در کردستان همچون سایر استان های زاگرس نشین بالا است و آموزش مهارتی یکی از مهمترین راهکارهای کاهش بیکاری در استان است.

زارعی کوشا با بیان اینکه نرخ بیکاری در کردستان بالاتر از نرخ کشوری است، گفت: توجه به مهارت می تواند به کاهش بیکاری در کردستان کمک کند.

افتتاح اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان نیز در این همایش اظهار کرد: امروز در راستای توسعه مهارت و اشتغالزایی، اولین خانه خلاق، نوآور و مهارت کشور و امضای اولین سند پیوست مهارتی در استان کردستان انجام و افتتاح می شود.

سیدعلی علوی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده نقش آموزش های فنی و حرفه ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال به دستور استاندار کردستان کارگروهی تشکیل شده که اداره کل فنی و حرفه ای استان عضو اصلی این کارگروه است و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد تحقق این شعار باشیم.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کردستان یادآور شد: در رابطه با دیپلماسی مهارت که در دستور کار قرار گرفته است، در استان کردستان اقدامات مهمی از جمله پیش نویس تفاهم نامه با دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه بسته شده است.

علوی بیان کرد: امروز درراستای توسعه مهارت و اشتغالزایی، اولین خانه خلاق، نوآور و مهارت کشور و امضای اولین سند پیوست مهارتی در استان کردستان انجام و افتتاح می شود.

کد خبر 2769944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha